Ανάµεσα στα πολλά προβλήµατα που έφερε σε εργασιακό και προσωπικό επίπεδο ο κορονοϊός ήταν και η ανάγκη για δηµιουργικότητα χωρίς κοινωνικότητα.
Οι ιδέες ξαφνικά έπρεπε να προκύψουν χωρίς να κουβεντιάζουµε πρόσωπο µε πρόσωπο, αλλά µέσα από κρυφά ταλέντα που είτε δεν είχαµε ανακαλύψει είτε απλά δεν τα είχαµε βγάλει στην επιφάνεια, ελέω λιγοστού ελεύθερου χρόνου.
Στην δεύτερη περίπτωση ανήκει ο Γιάννης Τσιµόγιαννης, νοµικός στο επάγγελµα, ο οποίος µέσα σε λιγότερο από ένα µήνα παρουσίασε αναφανδόν την αγάπη του για τη Γεωµετρία.
Εχοντας στην κατοχή του απλά υλικά, περίσσια υποµονή και φυσικά κλίση στον εν λόγω κλάδο των Μαθηµατικών «µετέτρεψε» την οδό Ηφαίστου στην οποία κατοικεί, στο Ιστορικό Κέντρο της Καλαµάτας, σε ένα «δρόµο θεωρηµάτων» ο οποίος, όπως είναι λογικό, τραβάει τις τελευταίες µέρες τα βλέµµατα των περαστικών, ως µια πρωτοβουλία η οποία µπορεί να αποτελέσει ακόµα και τουριστική ατραξιόν για την περιοχή, εφόσον διατηρηθεί.
ΠΑΝ∆ΗΜΙΑ ΤΕΧΝΑΣ ΚΑΤΕΡΓΑΖΕΤΑΙ
«Κατά τη διάρκεια της πανδηµίας, ανάµεσα σε πολλές ώρες ανάγνωσης βιβλίων, αναζωπυρώθηκε η παλιά µου αγάπη από την εποχή του εξατάξιου Γυµνασίου, η οποία ήταν η Θεωρητική Γεωµετρία. Τότε είχα την υψηλότερη βαθµολογία στο συγκεκριµένο µάθηµα, ενώ ήµουν και ο πρώτος µαθητής του σχολείου µου. Μπορεί στη συνέχεια να ακολούθησα τον δικαστικό κλάδο παρότι εντέλει δεν επιδόθηκα ούτε σε αυτό, ωστόσο το κρυφό µου ταλέντο έτεινε πάντα στην Ευκλείδεια Γεωµετρία. Τη διέξοδό µου αυτή λοιπόν εν µέσω του lockdown θα µπορούσα να την συνοψίσω στη φράση “Πανδηµία τέχνας κατεργάζεται”» ανέφερε αρχικά στην «Ε» ο εµπνευστής της συγκεκριµένης πρωτοβουλίας.
Οπως είπε, η ιδέα του αυτή βασίστηκε στο σκεπτικό πως ο δρόµος της γειτονιάς του θα µπορούσε να οµορφύνει µέσα από τα θεωρήµατα, αποτελώντας παράλληλα ένα δέλεαρ για να προσελκυστεί η νεολαία η οποία δεν τα έχει συνηθίσει, µιας και είναι πρωτότυπα σε αντίθεση µε τα γκράφιτι και τις επιγραφές που παρατηρούµε σε εξωτερικούς χώρους. Ετσι µέσα στο Μάιο κατάφερε και δηµιούργησε την “οδό Ευκλείδειας Γεωµετρίας” όπως την ονόµασε ο ίδιος. Πρόκειται για ένα συνδυασµό µαθηµατικών του 18ου αιώνα αλλά και αρχαιοελληνικών, που συνδέονται µεταξύ τους, κάνοντας την περιήγηση στην οδό Ηφαίστου ακόµα πιο ενδιαφέρουσα, ιδίως για όσους είναι λάτρεις των κύκλων, των σηµείων, των πλευρών αλλά και των αποστάσεων.
ΟΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Ο∆ΗΓΗΣΑΝ ΣΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ Ι∆ΕΑΣ
«Εχοντας παραπάνω ελεύθερο χρόνο λόγω της καραντίνας, απευθύνθηκα στον φίλο µου Γιώργο Μητρόπουλο, καθηγητή Πληροφορικής, ζητώντας του να µου δώσει κάποιες δύσκολες ασκήσεις για να τις λύσω. Εκείνος µε τη σειρά του µου τύπωσε ορισµένες από τον συγγραφέα Σπύρο Κανέλλο. Αποτέλεσµα αυτού ήταν η πρώτη που έλυσα, η ευθεία του Euler, να γίνει η ιδέα ώστε να τη µεταφέρω στον τοίχο του κτηρίου που διαµένω µε την βοήθεια µιας σκαλωσιάς. Στη συνέχεια ακολούθησε η ευθεία του Simson στη γειτονική Αµφείας, σε τοίχο απέναντι του σπιτιού µου ο κύκλος του Euler (των 9 σηµείων) για να καταλήξω να σχεδιάσω θεωρήµατα στο δρόµο, όπως του Feuerbach, του Μενελάου κ.ά. Για να ολοκληρώσω το εγχείρηµα αυτό χρησιµοποίησα πλαστικό χρώµα, µια σανίδα, έναν υποτυπώδη πήχη ουσιαστικά, ο δε διαβήτης µου ήταν και αυτός αυτοσχέδιος, κατόπιν κάποιων παρεµβάσεων που έκανα» σηµείωσε.
Επισήµανε πως κάθε δηµιουργία του ήταν εξαιρετικά δύσκολη, πραγµατοποιώντας τες γονατιστός και κατά τη διάρκεια του ξηµερώµατος ώστε να είναι βέβαιος πως ο δρόµος δεν θα έχει κίνηση. Επιπροσθέτως και αυτές πάνω στη σκαλωσιά δεν ήταν εύκολη υπόθεση δεδοµένου πως οι κύκλοι έπρεπε να είναι σωστά σχεδιασµένοι.
«ΟΙ ∆ΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΑΥΤΕΣ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΟΥΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ»
Σύµφωνα µε το Γιάννη Τσιµόγιαννη, το περασµένο Σάββατο τον προσέγγισε η οµότιµη καθηγήτρια του Μαθηµατικού Τµήµατος Πανεπιστηµίου Αθηνών, Λεώνη Ευαγγελάτου-∆άλλα, κάνοντας λόγο για απόλυτη µαθηµατική ακρίβεια βλέποντας τις δηµιουργίες του, αλλά και για εξαιρετικό αισθητικό αποτέλεσµα. Μάλιστα, του πρότεινε να εµπνεύσει τα παιδιά της Καλαµάτας σε συνεργασία µε τη Μαθηµατική Εταιρεία, µαθαίνοντάς τα να φτιάχνουν θεωρήµατα τα ίδια στους τοίχους των σχολείων τους. «Η κ. Λεώνη, λόγω του γεγονότος πως έχει υποβαθµιστεί η κλασική θεωρητική Γεωµετρία, εξαιτίας των νέων Μαθηµατικών που έχουν µπει στην ύλη εξ ανάγκης, είναι της άποψης πως πρέπει να δοθεί στο µάθηµα αυτό µεγαλύτερη έµφαση, γι’ αυτό και µου έγινε η πρόταση αυτή» πρόσθεσε ο ίδιος. «Τα σχόλια που λαµβάνω είναι πολύ θετικά, κυρίως από καθηγητές. Επιπλέον, δεν είναι και λίγα τα παιδιά που τα παρατηρούν και ρωτάνε γι’ αυτά» κατέληξε.
ΠΕΡΙΟΧΗ ∆ΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ
Θυµίζουµε πως έργο του “Skitsofrenis” (Κώστα Λούζη) για το 1821 κοσµεί από τον περασµένο Μάρτιο τον τοίχο οικίας της οικογένειας Σπυρίδη, στους Αγίους Αποστόλους, ενώ στο δηµιουργικό κλίµα που φαίνεται πως επικρατεί στην περιοχή, το καλοκαίρι του 2019 η εικαστικός και συγγραφέας Καίτη ∆ροσίνη είχε δηµιουργήσει τον δικό της “κήπο” στην οδό Αιπύτου, ζωγραφίζοντας όµορφα λουλούδια κατά µήκος της.
πηγή: https://eleftheriaonline.gr/