Η συνάντηση τέχνης και μαθηματικών μέσα από την τρισδιάστατη ψηφιακή τεχνολογία

STEM&ART | Η συνάντηση τέχνης και μαθηματικών μέσα από την τρισδιάστατη ψηφιακή τεχνολογία: Ψηφιακή αναπαράσταση ενός Αρχαίου Ναού (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο)

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Τέχνη και Μαθηματικά μέσα από την τρισδιάστατη ψηφιακή Τεχνολογία «ΤΜΨΤ» είναι μια διαθεματική εκπαιδευτική πρόταση στα πλαίσια και τη γενικότερη αντίληψη της διεθνούς εκπαιδευτικής πρακτικής, γνωστής με το ακρωνύμιο STEM&ART, όπου οι αυστηρές επιστημονικές έννοιες από την Επιστήμη (Science), την Τεχνολογία (Technology), τη Μηχανική (Engineering), τα Μαθηματικά (Mathematics) και την Τέχνη (Art) προσεγγίζονται συνδυαστικά και χωρίς σύνορα.

Στόχος των δραστηριοτήτων του προγράμματος, είναι να συνδυαστεί η δημιουργική φαντασία (Αφήγημα), με τον τρόπο  αναπαράστασης  των χαρακτήρων (Συναισθήματα) και του χώρου (Γεωμετρία), εντός του οποίου οι χαρακτήρες αναπτύσσουν τις σχέσεις τους (Ενσυναίσθηση).

Ψηφιακή αναπαράσταση ενός Αρχαίου Ναού.

Πολλές φορές τα ερείπια αρχαίων ναών και πόλεων μας παρέχουν ένα αισθητικό σκηνικό μέσα στο οποίο αναπτύσσεται η φαντασία μας και δημιουργείται η ανάγκη μας, όχι μόνο να γνωρίσουμε τους λόγους της καταστροφής τους, αλλά και  να βρούμε-αν είναι δυνατόν- τρόπους αναστήλωσής τους.

Παράλληλα ενεργοποιείται η πρόθεσή μας να περιπλανηθούμε σε ένα προσομοιωμένο περιβάλλον της εποχής εκείνης, προκειμένου να βιώσουμε τον τρόπο με τον οποίο ζούσαν τότε οι άνθρωποι.

Στόχος της δραστηριότητας αυτής είναι επίσης να συνδυαστεί η δημιουργική φαντασία με τον τρόπο  αναπαράστασης  των χαρακτήρων και του χώρου, εντός του οποίου οι χαρακτήρες αναπτύσσουν τις σχέσεις τους, μέσα από το αφήγημα της αναπαράστασης ενός Αρχαίου Ναού.

Εκμεταλλευόμαστε τις δυνατότητες των σύγχρονων δυναμικών ψηφιακών εφαρμογών, προκειμένου να αποδώσουμε όχι μόνο την γεωμετρική αναπαράσταση χώρου και αντικειμένων, αλλά και την κίνηση των αντικειμένων στον χώρο αυτό σε χρόνο πραγματικό.

Παράλληλα αναπτύσσονται ερωτήματα για την ίδια τη δομή του χώρου και των αντικειμένων τα οποία βρίσκονται μέσα σ’ αυτόν.

Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές:

  • Δημιουργούν μια πρώτη φυσική προσομοίωση του χώρου και παράλληλα την πρώτη νοητική αφαίρεση του τρισδιάστατου.
  • Δημιουργούν μια πρώτη ψηφιακή προσομοίωση του χώρου με τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία τα οποία είναι διαθέσιμα σε όλους τους Η/Υ αλλά ακόμα και στο κινητό τους.
  • Μέσα στο περιβάλλον αυτής της πρώτης ψηφιακής προσομοίωσης του χώρου, δημιουργούν βήμα- βήμα την ψηφιακή τρισδιάστατη αναπαράσταση ενός Αρχαίου Ναού, μέσα από το περιβάλλον του προγράμματος 3D Builder. Η ψηφιακή αυτή δημιουργία είναι εκτυπώσιμη και σε τρισδιάστατη μορφή (3D printing).

Επιστημονικός σχεδιασμός:

Άρης Μαυρομμάτης, Μαθηματικός, Θεωρητικός Τέχνης Phd, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Σχολή Καλών Τεχνών-Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών.

Απόστολος Παπανικολάου, Μαθηματικός Msc, Καθηγητής Βαρβακείου Προτύπου Σχολής, Ερευνητής της Διδακτικής των Μαθηματικών.

 

Από 4 Οκτωβρίου 2021

Ημέρα διεξαγωγής: Δευ-Τρ-Τετ

Ώρα: 10:00

Διάρκεια προγράμματος: 90’

Κόστος συμμετοχής: 6€/άτομο

Μέγιστος αριθμός ατόμων: 25

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται και διαδικτυακά μέσω της εφαρμογής zoom

 Κατά την είσοδο των μαθητών και συνοδών στο Ίδρυμα πραγματοποιείται θερμομέτρηση, ενώ η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής τους στους χώρους του Ιδρύματος.

 

Πληροφορίες-Κρατήσεις

Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων: 2103611206 (εσωτ: 1042, 1044), education@thf.gr

Απάντηση