Το Α’ τετράμηνο για τους μαθητές των Γυμνασίων και των Λυκείων λήγει σήμερα Πέμπτη 20 Ιανουαρίου
Οι έλεγχοι επίδοσης των μαθητών θα σταλούν με e-mail, μέσω του ΠΣ myschool, χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας των γονέων στις σχολικές μονάδες, μέχρι το τέλος του τρέχοντος μήνα.
Για την αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου, στον νέο νόμο, 4823/2021 αλλά και στη διευκρινιστική εγκύκλιο η οποία, απλά, αναφέρεται στο σχετικό εδάφιο του νόμου:
Γυμνάσια: Τι ισχύει για τα διαγωνίσματα Α΄τετραμήνου που είναι υποχρεωτικά
Υποχρεωτικά θα διενεργούνται μία τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου στο πρώτο τετράμηνο και μία στο δεύτερο, σύμφωνα με Εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας.
Δείτε εδώ αναλυτικά την εγκύκλιο.
«Κατόπιν ερωτημάτων που έχουν υποβληθεί στην υπηρεσία μας και αφορούν στην παρ. 3 του άρθρου 3 του π.δ. 126/2016 (Α ́ 111), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 86 του ν. 4823/2021 (Α ́ 136), διευκρινίζεται ότι, όπως προκύπτει από το δεύτερο εδάφιο της ιδίας παραγράφου, διενεργείται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Ομάδας Α ́ και της Ομάδας Β ́ μία τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης στο πρώτο τετράμηνο και μία στο δεύτερο» αναφέρει η εγκύκλιος.
Τα κριτήρια για τις βαθμολογίες
Ειδικότερα, σύμφωνα με το ο άρθρο 86 του ν. 4823/2021 πέντε είναι τα κριτήρια, τα οποία οι καθηγητές θα πρέπει να συνεκτιμήσουν για να εκδώσουν τις βαθμολογίες του Α’ τετραμήνου του τρέχοντος σχολικού έτους (2021-2022), το οποίο λήγει στις 20 Ιανουαρίου του 2022.
Ειδικότερα για το Γυμνάσιο συνεκτιμώνται τα παρακάτω κριτήρια:
Πρώτον: Η συνολική συμμετοχή του μαθητή στη μαθησιακή διδασκαλία (τα ερωτήματα που θέτει, οι απαντήσεις που δίνει, η συμβολή του στη μελέτη ενός θέματος μέσα στην τάξη, η συνεργασία του με συμμαθητές, η επιμέλεια στην εκτέλεση των εργασιών που του ανατίθενται), από την οποία ο εκπαιδευτικός σχηματίζει εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κ.λπ.,
Δεύτερον: Οι εργασίες που εκτελεί ο μαθητής στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά,
Τρίτον: Οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, και οι διαθεματικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές,
Τέταρτον: Οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης),και ,
Πέμπτον: Οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).
Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες είναι:
β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.
Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.
Ομάδα μαθημάτων Α ́ και Β ́
Στα μαθήματα της Ομάδας Α ́ και της Ομάδας Β ́ διενεργείται υποχρεωτικά μία τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.
Οι διδάσκοντες μαθήματα της Ομάδας Α’ και της Ομάδας Β’ δύνανται να επιλέξουν στο πρώτο και στο δεύτερο τετράμηνο, τον τρόπο διεξαγωγής της αξιολόγησης αυτής επιλέγοντας μεταξύ των εναλλακτικών που προβλέπονται.
Στα μαθήματα της Ομάδας Γ ́ δεν διενεργείται καμία τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.
Τι ισχύει για τις ολιγόλεπτες δοκιμασίες
Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων γραπτών ερωτήσεων.
Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.
αβ) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση.
αγ) Ιστορία.
αδ) Μαθηματικά.
αε) Φυσική.
αστ) Βιολογία.
αζ) Αγγλικά.
Ομάδα Β΄
ββ) Χημεία.
βγ) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή.
βδ) Θρησκευτικά.
βε) Δεύτερη ξένη γλώσσα.
βστ) Τεχνολογία – Πληροφορική.
βζ) Οικιακή Οικονομία.
Ομάδα Γ΄
γβ) Φυσική Αγωγή.»
Πώς αξιολογούνται οι μαθητές των Λυκείων
Ο νέος νόμος ορίζει ότι ο βαθμός τετραμήνου προκύπτει από τη συνεκτίμηση της προφορικής βαθμολογίας και της γραπτής επίδοσης.
Ο νόμος 4823/2021 τροποποίησε τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 103 του ν. 4610/2019 (Α΄ 70), καθορίζοντας νέους όρους και προϋποθέσεις για τη διαδικασία της αξιολόγησης των μαθητών, που διαμορφώνονται ως εξής:
1. Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά:
α) τη συμμετοχή του στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία,
β) την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα,
γ) την επίδοσή του στις τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης),
δ) την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες,
ε) τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι.
Οι γραπτές δοκιμασίες διακρίνονται στις ολιγόλεπτες και στις ωριαίες. Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων γραπτών ερωτήσεων. Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.
Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο δεν διενεργείται τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.
Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης. Οι διδάσκοντες δύνανται σε κάθε τετράμηνο να επιλέξουν τον τρόπο διεξαγωγής της τετραμηνιαίας διαδικασίας αξιολόγησης επιλέγοντας μεταξύ των εναλλακτικών που προβλέπονται στην περ. γ’ του πρώτου εδαφίου.
πηγή:alfavita