Έρευνα από το ΥΠΑΙΘ για το «είσαι η ντροπή της κοινωνίας» του καθηγητή σε μαθητή με φούστα στο Μουσικό Σχολείο Ιλίου – Τέθηκε εκτός σχολείο

 

Έρευνα διατάχθηκε για το περιστατικό στο Μουσικό Σχολείο Ιλίου, με εντολή του Γ.Γ. Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αλέξανδρου Κόπτση, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Παιδείας.

Υπενθυμίζεται, ότι την Τρίτη, 1η Φεβρουαρίου, καθηγητής στο εν λόγω σχολείο φέρεται να είπε σε μαθητή «είσαι η ντροπή της κοινωνίας» επειδή φόρεσε φούστα. Την επόμενη ημέρα οι συμμαθητές του παιδιού εμφανίστηκαν στο σχολείο, τα κορίτσια με παντελόνια και γραβάτες και τα αγόρια με φούστες, για να διαμαρτυρηθούν και να δηλώσουν τη συμπαράστασή τους.

Τα γεγονότα

Με φούστα πήγαν την Τετάρτη στο σχολείο μαθητές και μαθήτριες του Μουσικού Σχολείου Ιλίου ως ένδειξη συμπαράστασης σε τρανς συμμαθήτριά τους που δέχτηκε αισχρό σχόλιο από καθηγητή.

Με σύνθημα «τα ρούχα δεν έχουν φύλο» τα παιδιά υπερασπίστηκαν τη φίλη και συμμαθήτριά τους, περνώντας ένα μήνυμα προς όλους μας για το τι πρέπει να θεωρείται απρεπές και τι προσωπική επιλογή.

Ο καθηγητής

O καθηγητής, σύμφωνα με καταγγελία γονέα στο protothema.gr, μόλις αντίκρισε τον μαθητή, άρχισε να τον προσβάλει, προκαλώντας τις αντιδράσεις των συμμαθητών του:

«Το σκηνικό έγινε Τρίτη μεταξύ ενός καθηγητή και ενός μαθητή της 1η Γυμνασίου. Το παιδί αν θέλει ή αισθάνεται κορίτσι είναι δικαίωμά του και δεν αφορά κανέναν πέρα από εκείνο και την οικογένειά του. Ο καθηγητής, σύμφωνα με τα παιδιά, έκανε ξεφτίλα το παιδί μπροστά σε όλη την τάξη. Έφτασε στο σημείο να το αποκαλέσει: «Nτροπή της κοινωνίας». Το έβγαλε έξω από την τάξη και το έστειλε στο γραφείο της διεύθυνσης. Ειδοποιήθηκαν μέχρι και οι γονείς του παιδιού που πήγαν στο σχολείο και όπως ήταν φυσικό ζήτησαν εξηγήσεις».

Οι συμμαθητές

Η κατάσταση στο σχολείο, όπως είπε και η Διευθύντρια στο υπουργείο Παιδείας είναι ομαλή. Τα παιδιά του σχολείου προς συμπαράσταση στον συμμαθητή τους από χθες εμφανίζονται στο σχολείο ντυμένα τα αγόρια, ως κορίτσια και τα κορίτσια, ως αγόρια.

Ο πρόεδρος του 15μελούς του μουσικού σχολείου υπογράμμισε τα εξής: «Στο σχολείο μας έγινε συμβάν το οποίο λύθηκε ενδοσχολικά. Υπήρχε ένα παιδί, το οποίο ήρθε στο σχολείο με φούστα και κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας, ένας καθηγητής τον βρήκε στο προαύλιο κάνοντάς του σχόλιο για την φούστα. Το σχόλιο που αναφέρθηκε και στο διαδίκτυο και που ισχύει ήταν η κουβέντα του καθηγητή προς το παιδί ότι είσαι η ντροπή της κοινωνίας. Αυτό το περιστατικό λύθηκε ενδοσχολικά και η σχολική μας κοινότητα το αντιμετώπισε. Καταρχάς να πούμε ότι δεν υπήρξε τσακωμός μεταξύ του παιδιού και του καθηγητή. Απλά ο καθηγητής βλέποντας το παιδί πήγε εκεί να του μιλήσει, λέγοντας του και αυτήν την άσχημη κουβέντα. Επειδή διαβάσαμε διάφορα πράγματα που δεν ισχύουν, όπως παράδειγμα, ότι το παιδί αποβλήθηκε, τιμωρήθηκε και πως έφυγε από το σχολείο μας, έχω να πω ότι δεν ισχύει τίποτα από αυτά, το θέμα λύθηκε όμορφα μέσα στο σχολείο και όλα είναι καλά».

Σε κάθε περίπτωση, πηγές του υπουργείου Παιδείας υπενθυμίζουν ότι το ΥΠΑΙΘ έχει εντάξει στο σχολικό πρόγραμμα τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και, ειδικότερα, τους θεματικούς κύκλους: – Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην με προγράμματα στους τομείς: ψυχική και συναισθηματική υγεία – σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. – Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη με προγράμματα στους τομείς: ανθρώπινα δικαιώματα, διαμεσολάβηση, συμπερίληψη: αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα.

Όπως ανέφερε η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων, Άννα Χρονοπούλου, ο καθηγητής τέθηκε εκτός σχολείου με πρωτοβουλία της Διεύθυνσης του Γυμνασίου, ενώ τόνισε ότι «κινήθηκε η διαδικασία με πρωτοβουλία της διεύθυνσης. Δεν χρειάστηκε να μπούμε εμείς (ως Σύλλογος) καν στην διαδικασία».

Η ίδια αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες για το περιστατικό και σημείωσε: «Πράγματι υπήρξε μια διαμαρτυρία των μαθητών στο σχολείο. Τα πράγματα δεν είναι όπως έχουν παρουσιαστεί στα μέσα ενημέρωσης» και τόνισε πως ο Σύλλογος Γονέων «δεν επιθυμεί να αναλύσει το περιστατικό».

Συνέχισε λέγοντας ότι «οφείλουμε να καταδικάζουμε οποιαδήποτε συμπεριφορά, ρατσιστική και παρενοχλητική και πρωτίστως θα την χαρακτηρίσουμε αντιπαιδαγωγική». Σημείωσε πως αν στα σχολεία υπήρχαν μόνιμοι ψυχολόγοι τότε τέτοια προβλήματα δεν θα παρατηρούνταν, ενώ τέλος επανέλαβε πως ο Σύλλογος κατακρίνει τέτοιες συμπεριφορές, τονίζοντας πως είναι στο πλευρό των παιδιών.

ΠΗΓΗ

Απάντηση