Σε εκδήλωση για την προσυνεδριακή συζήτηση της Νέας Δημοκρατίας για τις μεταρρυθμίσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα συμμετείχε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικό Μολύβι», στο Αιγάλεω.
Η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε την ίδρυση τμημάτων και Σχολών Εφαρμοσμένων Επιστημών με ενισχυμένη πρακτική τριετούς φοίτησης. Οι πτυχιούχοι μετά το πέρας των ετών φοίτησης θα έχουν την δυνατότητα να κάνουν μόνο Μεταπτυχιακό, όχι και διδακτορικό που ισχύει ως τώρα.
Δυνατότητα συμμετοχής θα έχουν οι υποψήφιοι θα με Πανελλήνιες Εξετάσεις αλλά με χαμηλότερη βάση εισαγωγής. Επιπλέον θα συμμετέχουν και οι απόφοιτοι των ΙΕΚ.
Υπενθυμίζεται πως μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ αποτελείται από τέσσερις άξονες: α) Αναβάθμιση ποιότητας ΑΕΙ, β) Ενίσχυση λειτουργικότητας ΑΕΙ, γ) Προώθηση σύνδεσης ΑΕΙ με την κοινωνία και δ) Εκσυγχρονισμός του ΔΟΑΤΑΠ.
Ειδικότερα, ο πρώτος άξονας που αφορά στην αναβάθμιση της ποιότητας των ΑΕΙ περιλαμβάνει ρυθμίσεις όπως:
- κοινά/διπλά προπτυχιακά μεταξύ πανεπιστημιακών τμημάτων
- εσωτερικό «Erasmus»
- επαγγελματικά μεταπτυχιακά
- ενίσχυση της πρακτικής άσκησης
- βιομηχανικά διδακτορικά
- πλαίσιο για την προσέλκυση επισκεπτών καθηγητών και ερευνητών από το εξωτερικό
- σύγχρονο, αξιοκρατικό σύστημα εκλογής και εξέλιξης Καθηγητών.
Ο δεύτερος άξονας που αφορά στην ενίσχυση της λειτουργικότητας των ΑΕΙ στοχεύει στην αξιοποίηση θεσμικών εργαλείων για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της οργανωτικής λειτουργίας των ΑΕΙ, και περιλαμβάνει εκτός από Οργανισμό/Εσωτερικό Κανονισμό ενδεικτικά:
- Πολυετές Στρατηγικό Σχέδιο και σύστημα στοχοθεσίας
- Σχέδιο Ψηφιακού Μετασχηματισμού
- Σχέδιο Αειφορίας και Ανάπτυξης
- Σχέδιο Προσβασιμότητας ΑΜΕΑ
- την απελευθέρωση του πλαισίου διεξαγωγής έρευνας από γραφειοκρατικές δυσλειτουργίες.
Ο τρίτος άξονας που αφορά στην προώθηση της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία αφορά στην αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, ενδεικτικά μέσω θέσπισης πληρέστερου πλαισίου για:
- start-ups φοιτητών/διδακτόρων/μεταδιδακτόρων (incubators/pre-incubators)
- την παροχή υπηρεσιών από πανεπιστημιακά εργαστήρια προς πολίτες/φορείς
- τη δυνατότητα οργάνωσης επιμορφωτικών προγραμμάτων
- θερινά / χειμερινά προγράμματα σπουδών και την υποστήριξη της διεθνοποίησης και της ανάπτυξης συνεργασιών.
Ο τέταρτος άξονας που αφορά στον εκσυγχρονισμό του ΔΟΑΤΑΠ θεσπίζει ένα ταχύ και ευέλικτο πλαίσιο για την ακαδημαϊκή αναγνώριση των πτυχίων από πανεπιστήμια του εξωτερικού.
πηγή:alfavita