«Εμείς, οι καθηγητές και οι καθηγήτριες που δίνουμε καθημερινά μάχη για την ουσιαστική μόρφωση των μαθητών μας και παρ’όλες τις φιλότιμες προσπάθειες μας διαπιστώνουμε πως η ύλη είναι υπέρογκη και δεν μπορεί να αφομοιωθεί από τους μαθητές. Ταυτόχρονα βλέπουμε τους μαθητές μας να παθαίνουν κρίσεις άγχους, εξαιτίας της καθημερινής πίεσης που βιώνουν για να μπορέσουν μέσα σε αυτές τις συνθήκες να πετύχουν στις εξετάσεις».
Έτσι περιγράφουν καθηγητές της Θεσσαλονίκης (Γ΄ΕΛΜΕ), που διδάσκουν στα λύκεια τη φετινή ψυχολογική κατάσταση των μαθητών της Β΄ και Γ΄ λυκείου, και γι΄ αυτό ζητούν από το υπουργείο Παιδείας να μειώσει την ύλη των εξετάσεων και να μην εφαρμοστεί φέτος η Τράπεζα θεμάτων. Η απάντηση και για τα δύο αιτήματα των καθηγητών ήρθε δια στόματος της υπουργού Νίκης Κεραμέως, στη Βουλή απαντώντας σε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ οι οποία είχαν καταθέσει τροπολογία η οποία περιείχε και τα δυο παραπάνω αιτήματα όσο και την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Η κ. Κεραμέως είπε όχι σε όλα τα αιτήματα. Αναφερόμενη στη μείωση της εξεταστέας ύλης στις Πανελλαδικές εξετάσεις, δήλωσε: «θέλετε να μένουν τα παιδιά μας ημιμαθή ή να μπαίνουν και χωρίς εξετάσεις στο Πανεπιστήμιο, όπως είχατε προτείνει προεκλογικά».
Για την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων η υπουργός υπογράμμισε: «Εισηγείστε να μην εξασφαλίζεται κάλυψη ελάχιστης ύλης για όλους, να μην έχουμε πρόσθετα εχέγγυα εγκυρότητας και αξιοπιστίας στην εκπαιδευτική διαδικασία και εφαλτήριο περαιτέρω αναβάθμισης της εκπαίδευσης». Για την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα ΑΕΙ υπογράμμισε: «Τι κι αν κοροϊδεύαμε τα παιδιά μας με αυτόν τον τρόπο και δεν τους εξασφαλίζαμε προοπτικές για το μέλλον τους, καθώς, οι πιθανότητες να φοιτήσει και να αποφοιτήσει ένας εισακτέος με 1 στα 20 ήταν απειροελάχιστες; Τι κι αν κοροϊδεύαμε τους Έλληνες φορολογούμενους; Τι κι αν αυτό δεν υπηρετούσε τα Πανεπιστήμιά μας; Και εδώ έρχεται η απαξίωση από τους ίδιους τους ψηφοφόρους σας. 6 στους 10 περίπου ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ συμφωνούν με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Εσείς εκεί. Επιμονή στους εισακτέους της λευκής κόλλας, που εισάγονται μεν, αλλά δεν αποφοιτούν ποτέ από τα Πανεπιστήμια».
Τι ζητούν οι καθηγητές
Οι καθηγητές της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης σε επιστολή τους προς την υπουργό ζητούν: Να ακουστεί η φωνή και η αγωνία των μαθητών μας.
Οι υποψήφιοι εξεταζόμενοι των πανελληνίων εξετάσεων, καθώς και οι μαθητές της Α & Β Λυκείου ΓΕΛ (Ημερήσιων – Νυκτερινών )& ΕΠΑΛ βιώνουν ένα ψυχολογικό μαρτύριο και έχουν χάσει τελείως την καθημερινότητα τους, εξαιτίας της πανδημίας τα τελευταία 2 χρόνια. Ειδικότερα οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τύπων Λυκείου που εξετάζονται φέτος, έχουν διανύσει 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης με αυτονόητες ελλείψεις και κενά, τα οποία σε συνδυασμό με το τρομερό άγχος που βιώνει ο σύγχρονος έφηβος καθιστούν την προετοιμασία για τις πανελλήνιες εξετάσεις από μόνη της έναν γολγοθά. Παρόλα αυτά το υπουργείο Παιδείας, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα, σαν όλα να λειτουργούν κανονικά τα 2 τελευταία χρόνια, αύξησε την ύλη σε κάθε κατεύθυνση, σε υπερβολικό επίπεδο και επιμένει στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων. Εμείς, οι καθηγητές και οι καθηγήτριες που δίνουμε καθημερινά μάχη για την ουσιαστική μόρφωση των μαθητών μας και παρόλες τις φιλότιμες προσπάθειες μας διαπιστώνουμε πως η ύλη είναι υπέρογκη και δεν μπορεί να αφομοιωθεί από τους μαθητές.
Ταυτόχρονα βλέπουμε τους μαθητές μας να παθαίνουν κρίσεις άγχους, εξαιτίας της καθημερινής πίεσης που βιώνουν για να μπορέσουν μέσα σε αυτές τις συνθήκες να πετύχουν στις εξετάσεις. Εξαντλούνται και πιέζονται σε ακραίο βαθμό, στερούνται την κοινωνική τους ζωή, ακόμη και ώρες ύπνου, ώστε να κάνουν τα όνειρα τους πραγματικότητα. Για να πραγματώσουν όμως τα όνειρα αυτά, βιώνουν αυτό τον τωρινό εφιάλτη. Με το κείμενο αυτό που φέρει τις υπογραφές μας, ως Καθηγητές ζητάμε την μείωση –αναδιάρθρωση της ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων και τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων τουλάχιστον για τις φετινές εξετάσεις.
πηγή:ethnos