Υπουργείο παιδείας: Κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή πολυτροπολογία 6 άρθρων

Πολυτροπολογία 6 άρθρων κατέθεσε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, προς ψήφιση, στη Βουλή, οι οποίες αφορούν τις   άδειες εκπαιδευτικών, “κρίσεις” στελεχών εκπαίδευσης, αναπληρωτές εκπαιδευτικούς τα  βιομηχανικά διδακτορικά και τα κίνητρα για προσέλκυση καθηγητών από το εξωτερικό.

Ειδικότερα:

Βιομηχανικά διδακτορικά: Με την προτεινόμενη ρύθμιση   επιχειρείται η αποτελεσματικότερη διασύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με τις ανάγκες του παραγωγικού μετασχηματισμού. Αυτή θα επιτυγχάνεται μέσω της εμπορικής αξιοποίησης των ερευνητικών αποτελεσμάτων που προκύπτουν από την εκπόνηση μιας διδακτορικής διατριβής και της παραγωγής καινοτόμων προϊόντων ή υπηρεσιών. Αντικείμενο της τριμερούς συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίου, υποψήφιου διδάκτορα και επιχείρησης είναι η εξεύρεση μιας επιστημονικά πρωτότυπης και τεκμηριωμένης λύσης σε συγκεκριμένα προβλήματα μιας επιχείρησης. Για παράδειγμα, η συνεργασία υποψήφιου διδάκτορα με εταιρεία της βιομηχανίας για την έρευνα σε ζήτημα διαχείρισης αποβλήτων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Επισκέπτες καθηγητές – Επισκέπτες ερευνητές :  Με το άρθρο που αφορά τους Επισκέπτες καθηγητές – Επισκέπτες ερευνητές δρομολογείται η αναβάθμιση του θεσμού των Επισκεπτών Καθηγητών και η εισαγωγή του θεσμού των Επισκεπτών Ερευνητών, μέσω του οποίου παρέχεται η δυνατότητα απασχόλησης στα ΑΕΙ νέου διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού με υψηλά προσόντα, ενισχύοντας αφενός το “brain gain” και συμβάλλοντας αφετέρου στην αναβάθμιση του παραγόμενου εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου των ΑΕΙ.

Άδειες εκπαιδευτικών:   Με την προτεινόμενη διάταξη διασφαλίζεται πλήρως το δικαίωμα χορήγησης αδειών, δεν επιβαρύνονται υπέρμετρα άλλοι εκπαιδευτικοί/μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ που θα καλούνταν να καλύψουν τυχόν κενά, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζεται το ζήτημα του έγκαιρου χρονικού προγραμματισμού της υποβολής αιτήσεων αδειών για τις περιπτώσεις που οι εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ γνωρίζουν εκ των προτέρων το λόγο της αιτούμενης άδειας, όπως συμβαίνει για τις άδειες σχετικά με την ανατροφή τέκνων, την ειδική προστασία της οικογένειας και της μητρότητας, τις διευκολύνσεις για οικογενειακούς λόγους και την υπηρεσιακή εκπαίδευση.

Ειδικότερα, ορίζεται ότι οι αιτήσεις για τη χορήγηση των παραπάνω αδειών υποβάλλονται το αργότερο έως την 31η Μαΐου και η απόφασή χορήγησής τους εκδίδεται το αργότερο έως την 30ή Ιουνίου εκάστου έτους.

Εξαίρεση αποτελεί, μεταξύ άλλων, η περίπτωση κατά την οποία είναι αντικειμενικά αδύνατος ο προγραμματισμός της αιτούμενης άδειας, όπως π.χ. για λόγους υγείας.

Προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ87.02- Νσσηλευτικής: Προβλέπεται ότι η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ87.02- Νσσηλευτικής, που προσλαμβάνονται σύμψωνα με το άρθρο 165 του ν. 4763/2020 (Α’254) ως προσωρινοί αναπληρωτές, για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε Σχολικούς Νοσηλευτές του κλάδου ΠΕ25, θα προσμετράται και στον κλάδο ΠΕ25 κατά την κατάρτιση των αξιολογικών πινάκων του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.).

Προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών του κλάδου ΤΕΟΙ.30-Βοηθοί Βρεφοκόμων-Παιδοκόμων: Αντιστοίχως, προβλέπεται ότι η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών του κλάδου ΤΕΟΙ.30-Βοηθοί Βρεφοκόμων-Παιδοκόμων, που προσλαμβάνονται σύμφωνα με το άρθρο 102 του ν. 4790/2021 (Α’48) ως προσωρινοί αναπληρωτές, για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π.) του κλάδου ΔΕΟΙ-Ε.Β.Π., θα προσμετράται και στον κλάδο ΔΕΟΙ-Ε.Β.Π. κατά την κατάρτιση των αντίστοιχων αξιολογικών πινάκων.

“Κρίσεις” στελεχών εκπαίδευσης: Με το άρθρο 6 αντιμετωπίζεται το ζήτημα της στελέχωσης των αρμόδιων συμβουλίων για την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης, ως προς τον τρόπο εξέτασης για τη διακρίβωση της γνώσης της ξένης γλώσσας και, συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι τη σχετική προφορική εξέταση δύνανται να διενεργούν εκτός από  μέλη ΔΕΠ και μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π) των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ).

πηγή: https://www.esos.gr/

Απάντηση