Η Νίκη Κεραμέως, με αφορμή τον ερχομό της στα Γιάννενα για τη Σύνοδο των Πρυτάνεων, μίλησε σε εκδήλωση με θέμα «Μεταρρυθμίσεις στην παιδεία: θεμέλια για ένα καλύτερο παρόν και μέλλον για τα παιδιά μας» όπου ανάμεσα σε άλλα έκανε αναφορά στους διορισμούς των εκπαιδευτικών.
Στην ομιλία της τόνισε ότι, παρά τις αλλεπάλληλες δοκιμασίες που περνά η χώρα τα τελευταία τρία χρόνια, η ίδια και το επιτελείο της θεώρησαν χρέος να προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση, βάσει των οποίων εξελέγη η κυβέρνηση.
«Συνεπείς στην δέσμευσή μας για μεταρρυθμίσεις από το νηπιαγωγείο προς τα πάνω, διασφαλίσαμε και υλοποιήσαμε το νηπιαγωγείο για τα παιδιά από 4 ετών, που είχε ψηφιστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά δεν είχαν διασφαλιστεί οι συνθήκες για την υλοποίηση του οριζόντια σε όλη τη χώρα», σημείωσε, για να προσθέσει πως μέχρι σήμερα το ελληνικό νηπιαγωγείο έχει εμπλουτιστεί με προγράμματα ανάπτυξης δεξιοτήτων, αλλά και την αγγλική γλώσσα.
Η υπουργός Παιδείας επισήμανε πως υπήρξε πρώτο μέλημα της κυβέρνησης η πρόσληψη εκπαιδευτικών, καθώς δεν είχε γίνει καμία τα προηγούμενα 12 χρόνια. «Φανταστείτε μια δεξαμενή η οποία άδειαζε, αλλά δεν υπήρχε καμία ανατροφοδότηση. Η κυβέρνηση μας τον πρώτο χρόνο έκανε 4.500 μόνιμους διορισμούς στην ειδική αγωγή και ένα χρόνο μετά 11.700 μόνιμους στην γενική εκπαίδευση. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών προχωράμε και σε άλλους διορισμούς για να επενδύσουμε πρώτα απ’ όλα σε ό,τι πιο πολύτιμο έχει η εκπαίδευση, το ανθρώπινο δυναμικό», τόνισε.
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στην εφαρμογή της αξιολόγησης. «Υπήρξαν αντιδράσεις θεωρώ εν πολλοίς λόγω παραπληροφόρησης, αλλά η αξιολόγηση εφαρμόστηκε στο 99,2% των σχολείων της χώρας. Έγιναν όλα τέλεια; Όχι. Υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Σκοπός είναι σιγά σιγά να αλλάξουμε νοοτροπία και να δούμε πώς όλα αυτά τα εργαλεία μπορούν να κάνουν τα σχολεία καλύτερα», επισήμανε.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, στα οποία εφαρμόζονται τα νέα προγράμματα σπουδών για μια διετή περίοδο δοκιμαστική. «Ήταν μια πολιτική επιλογή να επενδύσουμε στα πειραματικά και πρότυπα, τα οποία διπλασιάστηκαν. Εξαιρετικά δημόσια σχολεία, που έχει πρόσβαση ο καθένας, στα οποία δοκιμάζονται νέες εκπαιδευτικές μέθοδοι, με στόχο, όταν αυτές βελτιωθούν, να πάνε σε όλα τα σχολεία της χώρας», τόνισε.
Τέλος, σε ό,τι αφορά στην επαγγελματική κατάρτιση και εκπαίδευση, χαρακτήρισε ως λαμπρό παράδειγμα το νέο θεματικό ΙΕΚ που λειτουργεί στην περιοχή.
Στη Σύνοδο των Πρυτάνεων
Καμία νεότερη είδηση περί του νέου Νόμου Πλαισίου της κυβέρνησης για τα ΑΕΙ δεν έδωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στην σημερινή της ομιλία στην Σύνοδο πρυτάνεων που ολοκληρώνεται στο τέλος της ημέρας, στα Ιωάννινα.
Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε σε διαδικαστικά θέματα τεχνικής φύσης σχετικά με την καθημερινότητα των ΑΕΙ, δεν έδωσε καμία ημερομηνία κατάθεσης του νέου νομοσχεδίου, ενώ ζήτησε και πάλι τις προτάσεις των πρυτάνεων των πανεπιστημίων για τεχνικά και θεσμικά ζητήματα.
Οι ίδιοι οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων συζήτησαν θεσμικά θέματα, απέφυγαν τις εντάσεις, ενώ δεν υπήρξε καμία νεότερη πληροφορία ούτε σχετικά με τις προτάσεις τους για νέα χωροταξική αναδιάρθρωση των ανωτάτων Ιδρυμάτων της χώρας, καθώς τα περισσότερα ανώτατα Ιδρύματα δεν πρότειναν σχεδόν καμία μεταβολή στην σύνθεση των τμημάτων τους.
Παράλληλα, την ερχόμενη εβδομάδα ανακοινώνεται και ο φετινός αριθμός των εισακτέων στα πανεπιστήμια της χώρας, ο οποίος και όπως έχει ήδη επισημανθεί θα είναι στο ίδιο επίπεδο με τον περυσινό (όπου δόθηκαν 77.415 θέσεις), με μείωση όμως σε κεντρικές και περιζήτητες Σχολές, πλην των Ιατρικών, και αντίστοιχη αύξηση τους στην επαρχία και τα τμήματα χαμηλότερης ζήτησης.
Από την άλλη πλευρά, οι πρυτάνεις των ΑΕΙ σήμερα ζήτησαν έκτακτη οικονομική ενίσχυση για το ενεργειακό κόστος στα Ιδρύματα τους, καταβολή εθνικής συμμετοχής για τα ερευνητικά προγράμματα, νέες θέσεις μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) για τα κενά που δημιουργούνται από τις αφυπηρετήσεις πανεπιστημιακών, ενώ επισήμαναν και τις ελλείψεις σε διοικητικό προσωπικό.
Πηγή: alfavita.gr