Τι προβληματίζει για το ΝΕΟ προσοντογολόγιο.
Συγκεκριμένα, και καθώς σε λίγες μέρες βγαίνει το νέο προσοντολόγιο – κλαδολόγιο του ΑΣΕΠ και η προκήρυξη του γραπτού διαγωνισμού μόνο ερωτηματικά υπάρχουν ως προς το τι θα γίνει με τις ειδικότητες ΤΕ που έγιναν ΠΕ ( τα πτυχία των ΤΕΙ που έγιναν ΑΕΙ δηλαδή ) , ειδικά αν ληφθεί υπόψη η συγχώνευση βασικών ειδικοτήτων ( πχ Διοικητικού – Λογισμικού ) που προανήγγειλε το υπουργείο από 2700 σε 550.
Όπως τονίζουν οι αναγνώστες μας «Ας ελπίσουμε να μη βρεθούμε προ εκπλήξεως και δούμε τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕΙ να βρίσκονται στον αέρα ή να ισοδυναμούν με αυτά των ΙΕΚ.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΠΤΥΧΙΟ χωρίς περαιτέρω πιστοποιήσεις, χωρίς περαιτέρω εξετάσεις. Οτιδήποτε διαφορετικό θα αποτελέσει ένα μεγάλο χτύπημα στην παιδεία, στο δημόσιο πανεπιστήμιο και σε χιλιάδες νέους και νέες στην χώρα».
Αναλυτικά η ανάρτηση:
Δεν πρόλαβε να φύγει για το Τυπογραφείο η προκήρυξη για τον γραπτό διαγωνισμό και άρχισαν οι εντυπωσιακοί τίτλοι που έχουν ως αποτέλεσμα -άλλοι ηθελημένα άλλοι όχι- να προσελκυσθούν υποψήφιοι είτε σε φροντιστήρια είτε σε γραφεία που θα αναλάβουν τη σύνταξη των αιτήσεων.
Καλώ όσους αναρωτιούνται εάν θα λάβουν μέρος στον διαγωνισμό να σκεφτούν:
α) Εάν η εργασία στο Δημόσιο είναι πράγματι αυτό που θέλουν να κάνουν στη ζωή τους. Δεδομένου ότι οι εισαγωγικοί μισθοί είναι εξαιρετικά χαμηλοί (1 στους 3 διοριστέους δεν αναλαμβάνει όταν πληροφορείται τον μισθό που είναι 739 ευρώ για ΠΕ και 700 για ΤΕ), η απασχόληση στο Δημόσιο είναι προσφορά στην κοινωνία και όχι λύση του βιοποριστικού προβλήματος ενός πολίτη. Πολλά ενδιαφέροντα πράγματα μπορεί κανείς να κάνει ως δημόσιος υπάλληλος φτάνει να του αρέσει το αντικείμενο. Εάν δει την εργασία στο Δημόσιο ως ένα απλό “βόλεμα” θα δυστυχήσει και αυτός και οι δικοί του.
β) Να κάνουν αυτό που οι ίδιοι θέλουν και όχι αυτό που οι γονείς τους θέλουν. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι αιτήσεις συμπληρώνονται από τους γονείς.
γ) Να δουν την εξεταστέα ύλη (θα είναι μέρος της προκήρυξης που θα δημοσιευθεί το αργότερο την Τρίτη) και να αναλογισθούν εάν μπορούν να ανταπεξέλθουν. Η ύλη θα είναι και πρέπει να είναι απαιτητική. Θα είναι κρίμα να δηλώσετε συμμετοχή χωρίς πολλή σκέψη και τελικά να μην προσέλθετε αναλογιζόμενοι τη δυσκολία του εγχειρήματος. Στον διαγωνισμό για την ΑΑΔΕ δήλωσαν 25.000 υποψήφιοι και προσήλθαν 11.000. Η ελληνική κοινωνία όμως -μέσω του Κράτους- πλήρωσε για διαγωνισμό 25.000 υποψηφίων..
δ) Άνθρωποι που έχουν τάξει στη ζωή τους να ασκήσουν λειτουργήματα όπως εκπαιδευτικοί ή νοσηλευτές να μην παρασυρθούν από τις Σειρήνες μιας διοικητικής θέσης στο Δημόσιο. Ο δάσκαλος και ο νοσοκόμος δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνουν γραφειοκράτες. Εκδίδονται και θα εκδοθούν προκηρύξεις γι΄ αυτούς, άσχετες με τον γραπτό διαγωνισμό, και εκεί θα πρέπει να δοκιμάσουν να υλοποιήσουν τα όνειρα μιας ζωής.
Τι αποκάλυσε για τις θέσεις
Ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ, κος Θάνος Παπαϊωάννου, μίλησε στα Παραπολιτικά 90.1 και στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί» με τους δημοσιογράφους Σωτήρη Ξενάκη και Βασίλη Σκουρή.
Ερωτηθείς ποιος λόγος τον οδήγησε στην ανάρτησή του για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, www.asep.gr, απάντησε: «Βλέποντας αυτούς τους τίτλους «Ο μεγαλύτερος διαγωνισμός στην ιστορία του ΑΣΕΠ», «όλα τα πτυχία μέσα», «τρέξτε γιατί τα επόμενα 3-4 χρόνια δεν θα γίνουν άλλες προσλήψεις εκτός του διαγωνισμού», τα οποία έχουν στοιχεία υπερβολής και ανακριβειών αλλά σε κάθε περίπτωση τέτοιου είδους τίτλοι οδηγούν ανθρώπους στα φροντιστήρια και στους καλοθελητές. Προσπαθώ να βάλω τα πράγματα σε μια τάξη ότι δεν είναι ο μεγαλύτερος διαγωνισμός στην ιστορία του ΑΣΕΠ. Είναι ένας μεγάλος διαγωνισμός».
«Εκτιμούμε ότι οι θέσεις θα είναι γύρω στις 4.000. Όταν λεει το υπουργείο ότι προγραμματίζονται 18.000 προσλήψεις σε αυτές υπάρχουν ένα σωρό προσλήψεις που δεν περνάνε μέσω ΑΣΕΠ αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων, δικαστικοί, διπλωμάτες. Επίσης υπάρχουν πολλές θέσεις που δεν περνάνε μέσω του γραπτού διαγωνισμού εξ ορισμού δηλαδή οι εφοριακοί, οι τελωνειακοί, οι ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας, οι εκπαιδευτικοί άρα για αυτό τα νούμερα είναι μεν εντυπωσιακά αλλά όταν μιλάμε για τον γραπτό διαγωνισμό εκτιμώ ότι μιλάμε περίπου στις 4.000» συμπλήρωσε.
Και συνέχισε: «Αυτό που λέω είναι ότι πρώτα θα πρέπει κανείς να κοιτάξει μέσα του τι θέλει να κάνει. Μα μου πείτε δουλειά να είναι και ότι να ‘ναι αν ο άλλος είναι άνεργος, το καταλαβαίνω όμως να ξέρει ποια είναι τα συν και τα πλην του δημοσίου τομέα και ποια είναι τα συν και τα πλην του ιδιωτικού τομέα σε σχέση με το επάγγελμά του. Αλλιώς θα το κρίνει ένας δικηγόρος και θα μπορούσε να γίνει δικηγόρος αλλά επιλέγει να γίνει ένας διοικητικός υπάλληλος με πτυχία Νομικής αλλιώς θα το κρίνει ένας άνθρωπος που έχει βγάλει τη σχολή Δημόσιας Διοίκησης, ο καθένας πρέπει να το δει μέσα από το background του. Αντιλαμβάνομαι ότι και το οικονομικό θέμα του να βρεις άμεσα δουλειά και άμεσα να αρχίσεις να παίρνεις ένα εισόδημα είναι επιτακτικό αλλά ποια είναι η διαφορά του ιδιωτικού από το δημόσιο τομέα γιατί τα κακά του ιδιωτικού τομέα τα ξέρουμε. Ο μισθός στο δημόσιο τομέα τον βλέπεις σήμερα και ξέρεις ότι για τα επόμενα 30 χρόνια θα αυξάνει με ένα ρυθμό δημοσίου τομέα. Δηλαδή για να πάρεις αύξηση είτε δουλεύεις καλά είτε δουλεύεις άσχημα θα πρέπει ταυτοχρόνως να πάρουν άλλοι 600 χιλιάδες άνθρωποι αύξηση άρα ξέρεις από τώρα τα αριθμητικά δεδομένα για τα επόμενα 20-30 χρόνια. Στον ιδιωτικό τομέα δεν ξέρεις αν αύριο θα έχεις δουλειά, το δέχομαι και είναι πολύ σοβαρό αυτό αλλά πάντως τα οικονομικά σου στην πορεία του χρόνου μπορεί να μεταβληθούν διαφορετικά. Άρα πρέπει να τα δουν όλα».
«Δεν μπορώ να συμβουλεύσω κανέναν τι θα κάνει, ο ίδιος πρέπει να συμβουλεύσει τον εαυτό του. Για σκεφτείτε έναν άνθρωπο που θέλει να γίνει καθηγητής, θέλει να γίνει νοσηλευτής είναι ένα πολύ σοβαρό λειτούργημα ξαφνικά αυτός ο άνθρωπος για βραχυπρόθεσμες οικονομικές σκοπιμότητες να είναι ένας διοικητικός υπάλληλος… Το θέμα είναι να ζυγίσει ο καθένας τι θέλει να κάνει, δεν πρέπει να παρασυρθεί, δεν πρέπει να γίνει μόδα ‘’πάμε όλοι στο δημόσιο’’» κατέληξε.
Πηγή: alfavita.gr