Αιτία, το αυξανόμενο κόστος διδάκτρων – Στροφή σε διαδικτυακά προγράμματα
Ο πρώην φοιτητής Πληροφορικής Ράσιλ Σριβαστάβα χρειάστηκε μόλις ένα εξάμηνο για να συνειδητοποιήσει ότι το πανεπιστήμιο δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του. «Ως παιδί φαντάζεσαι ότι το κολέγιο θα σου αλλάξει τη ζωή και ότι στο πρώτο έτος θα ανακαλύψεις τον εαυτό σου», λέει. Ο ίδιος αναγκάστηκε να παρακολουθήσει μαθήματα μέσω Διαδικτύου λόγω πανδημίας και τελικά το φθινόπωρο του 2021 λίγους μόνο μήνες αφότου είχε εγγραφεί, εγκατέλειψε το Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ στην Καλιφόρνια.
Το 2022, τέσσερα εκατομμύρια λιγότεροι έφηβοι γράφτηκαν σε πανεπιστήμιο σε σύγκριση με το 2012.
Το χάσμα αυτό κάνει εν πολλοίς τα πανεπιστήμια να χάσουν την αίγλη τους, όπως καταδεικνύει έρευνα του 2022 από τη Morning Consult, σύμφωνα με την οποία μόλις το 41% των εκπροσώπων της γενιάς Ζ «εμπιστεύεται τα κολέγια και τα πανεπιστήμια των ΗΠΑ», το χαμηλότερο ποσοστό από οποιαδήποτε γενιά.
Οι νέοι που αποφασίζουν παρ’ όλα αυτά να φοιτήσουν στο κολέγιο το κάνουν με έναν και μοναδικό σκοπό, να βρουν μια καλή δουλειά, γεγονός που μεταμορφώνει με τη σειρά του τα ίδια τα κολέγια. Τα περισσότερα εγκαταλείπουν πλέον μαζικά τις τέχνες και τις ανθρωπιστικές επιστήμες και προτείνουν πτυχία που οδηγούν σε καλύτερα αμειβόμενες σταδιοδρομίες: Πληροφορική, Επιστήμη των Δεδομένων, Τεχνητή Νοημοσύνη και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης είναι από τους πλέον δημοφιλείς κλάδους. Η πανδημία ανάγκασε τους μαθητές να επανεξετάσουν τη ζωή και την καριέρα τους, αφιερώνοντας πλέον τον ελεύθερο χρόνο τους για να βελτιστοποιήσουν τις προοπτικές σταδιοδρομίας τους. Κάνουν εργαστήρια για να κατανοήσουν καλύτερα την τρέχουσα οικονομική κατάσταση, εγγράφονται σε πρόσθετα μαθήματα online και ενημερώνονται διαρκώς για τις εξελίξεις στην αγορά εργασίας. Πολλοί επιλέγουν πλέον την τηλεκπαίδευση ως τρόπο εξοικονόμησης χρημάτων.
Προ πανδημίας, περίπου το ένα τρίτο της πανεπιστημιακής διδασκαλίας γινόταν διαδικτυακά, είτε μέσω προηχογραφημένων διαλέξεων, εκπαιδευτικών βίντεο ή ψηφιοποιημένου υλικού. Σήμερα, ορισμένες σχολές έχουν στραφεί αποκλειστικά στο Διαδίκτυο, ενώ άλλες αξιοποιούν την τρέχουσα τάση ξεκινώντας επιχειρηματικά προγράμματα που είναι εξ ολοκλήρου διαδικτυακά. Το 2011, 300.000 φοιτητές εγγράφηκαν σε μαζικά ανοικτά διαδικτυακά μαθήματα (MOOC), τα οποία προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα μαθημάτων δωρεάν. Μέχρι το 2021, ο αριθμός είχε εκτιναχθεί στα 220 εκατομμύρια. Συνοψίζοντας, οι φοιτητές εξακολουθούν να θέλουν πτυχίο κολεγίου. Απλώς θέλουν να το αποκτήσουν πιο γρήγορα και φθηνότερα.
πηγή : Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ