Οι απαντήσεις που έδωσε ο Γενικός Γραμματέας κ. Κατσαρός στην ΟΛΜΕ

Μετά την κινητοποίηση της ΟΛΜΕ στο ΥΠΑΙΘΑ με αίτημα την άμεση συνάντηση του ΔΣ με τον υπουργό Παιδείας, ο Γενικός Γραμματέας κ. Κατσαρός δέχτηκε να συναντήσει το ΔΣ της ΟΛΜΕ.

Σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στη Θεσσαλία το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζήτησε ενημέρωση για την έως τώρα καταγραφή των προβλημάτων και έθεσε συγκεκριμένες προτάσεις. Ο Γεν. Γραμματέας ενημέρωσε ότι υπάρχουν 10 σχολικά κτίρια ολοσχερώς κατεστραμμένα και ότι το 10% περίπου των υπόλοιπων σχολικών μονάδων έχουν υποστεί ζημιές που θα χρειαστούν περίπου ένα μήνα για την αποκατάστασή τους.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ξεκαθάρισε ότι δε θα δεχτεί σε καμία περίπτωση να προσφύγει το ΥΠΑΙΘΑ σε τηλεκπαίδευση, όπως αναφέρεται σε διάφορα δημοσιεύματα. Ο κ. Κατσαρός δεσμεύτηκε ότι δεν θα γίνει τηλεκπαίδευση και ότι θα υπάρξει μεταφορά των μαθητών/τριών σε κοντινά σχολεία μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών. Το ΔΣ επεσήμανε ότι η Πολιτεία οφείλει να μεριμνήσει για τις μετακινήσεις όχι μόνο  των μαθητών/τριών αλλά και των εκπαιδευτικών. Σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων στη Θεσσαλία ζητήθηκε να μην λειτουργήσουν μέχρι να εξασφαλιστεί η υγειονομική ασφάλεια. Ο Γ.Γ. συμφώνησε και δήλωσε ότι ήδη υπάρχει απόφαση να μην ανοίξουν ούτε την επομένη εβδομάδα και για όσο υπάρχει υγειονομικός κίνδυνος.

Επιπλέον, ζητήθηκε από την ΟΛΜΕ να υπάρξει οικονομική ενίσχυση των εκπαιδευτικών για να αντικαταστήσουν τον κατεστραμμένο τους εξοπλισμό (βιβλία, υπολογιστές κλπ), να δοθούν άδειες ειδικού σκοπού σε όσους/ες την χρειάζονται, να ληφθεί μέριμνα για τη στέγαση των εκπαιδευτικών, να μην χαθεί η προϋπηρεσία όσων εκπαιδευτικών υπηρετούν στη Θεσσαλία ή διαμένουν στη Θεσσαλία και υπηρετούν εκτός αυτής, να ληφθεί μέριμνα για την ψυχολογική υποστήριξη των παιδιών με επιπλέον προσλήψεις ψυχολόγων, να διαμορφωθεί η ύλη ανάλογα με τις εξελίξεις αλλά και να νομοθετηθούν ειδικές ρυθμίσεις σχετικά με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα παιδιά της Θεσσαλίας.

Για το ζήτημα του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ, η ΟΛΜΕ εξέφρασε και πάλι την κάθετη διαφωνία της. Ο ΓΓ απάντησε ότι δεν υπάρχει κάτι που θα νομοθετηθεί άμεσα και ότι οι επόμενοι διορισμοί θα γίνουν κανονικά από τους ισχύοντες πίνακες.

Για το ζήτημα των λαθών του ΟΠΣΥΔ επισημάνθηκε και πάλι η αδιανόητη αδικία σε βάρος συναδέλφων που βρέθηκαν είτε εκτός πίνακα είτε πολλές θέσεις κάτω από αυτή που αναλογούσε στα πραγματικά μόριά τους.  Ο ΓΓ απάντησε ότι το ΑΣΕΠ αρνείται να διορθώσει τα λάθη. Ζητήθηκε να αναμορφωθεί ο ΟΠΣΥΔ, ώστε να μην χρειάζεται να κατατίθενται κάθε χρόνο τα ίδια έγγραφα, αλλά να αποθηκεύονται τα μόρια των εκπαιδευτικών και να προστίθενται μόνο τα επιπλέον προσόντα/προϋπηρεσία που έχουν αποκτηθεί από την τελευταία αίτησή τους. Επίσης, ζητήθηκε να δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής ανάληψης υπηρεσίας για εκπαιδευτικούς που τοποθετούνται μακριά από την ΔΔΕ και ειδικά στις νησιωτικές περιοχές. Ο ΓΓ δήλωσε ότι συμφωνεί και ότι θα προχωρήσουν στις αλλαγές αυτές.

Σχετικά με τα υφιστάμενα κενά το ΔΣ ζήτησε επίσημη ενημέρωση για τον αριθμό τους δηλώνοντας ότι ξεπερνούν τις 18000 και απαίτησε την άμεση κάλυψή τους. Ο ΓΓ είπε ότι δεν έχουν ακόμα καθαρή εικόνα για τον ακριβή αριθμό και ότι η Β φάση προσλήψεων θα γίνει στις 4 Οκτωβρίου. Για τις προσλήψεις για τη Μ.Ν.Α.Ε είπε ότι θα γίνουν αρχές Νοέμβρη.

Για τους/τις νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς που ενώ έχουν κλείσει διετία, παραμένουν δόκιμοι ζητήθηκε η άμεση μονιμοποίησή τους. Ο ΓΓ δήλωσε ότι αυτό δεν θα γίνει αν δεν ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, παρότι του επισημάνθηκε ότι κάποιοι διανύουν το τέταρτο έτος μετά τον διορισμό τους και ότι η αξιολόγηση δε θα ολοκληρωθεί ούτε φέτος αφού δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής στελεχών που εμπλέκονται σε αυτήν (επόπτες).

Για το ζήτημα των αδειών ανατροφής, που είχαμε θέσει στην προηγούμενη συνάντηση, δεσμεύτηκε ότι θα επιλυθεί άμεσα.

Τέθηκε ξανά το αίτημα της επαναφοράς των κοινωνικών επιστημών και της καλλιτεχνικής παιδείας στα ωρολόγια προγράμματα. Ο ΓΓ δεν δεσμεύτηκε για την πλήρη επαναφορά τους αλλά είπε ότι θα γίνει προσπάθεια προσαρμογής των αποφάσεων του ΣτΕ.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

Απάντηση