Μετάβαση στο περιεχόμενο
Μενού
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
    • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
    • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
    • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • Μαθηματικό Φεστιβάλ
  • ΓΡΙΦΟΙ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ
  • ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
  • Αναζήτηση
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
    • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
    • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
    • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • Μαθηματικό Φεστιβάλ
  • ΓΡΙΦΟΙ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ
  • ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
 Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

Έρχεται νέο νομοσχέδιο για την επαγγελµατική εκπαίδευση – Τι θα προβλέπει

...16/10/20230

Ελκυστική επιλογή για χιλιάδες νέους που θέλουν άµεση απορρόφηση από την αγορά εργασίας φαίνεται πως αποτελεί η επαγγελματική εκπαίδευση ενώ το υπουργείο Παιδείας προωθεί νέο νόµο-πλαίσιο.

Σύμφωνα με την Απογευματινή, σταθερή αξία αποτελούν τα ΙΕΚ, τα οποία έχουν πολλές ειδικότητες που οδηγούν σύντοµα σε εξειδικευµένες θέσεις δουλειάς. Ενδεικτικό του νέου «τοπίου» είναι η αύξηση που παρατηρήθηκε φέτος, κατά 7% σε σχέση µε πέρυσι, στον αριθµό των αιτήσεων για εισαγωγή στα 30 Ινστιτούτα Επαγγελµατικής Κατάρτισης της ∆ηµόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (∆ΥΠΑ).

Στην ενίσχυση της τεχνικής και επαγγελµατικής εκπαίδευσης αναφέρθηκε και ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, προαναγγέλλοντας ότι θα προχωρήσει σε «έναν νόµο-πλαίσιο που θα δώσει έµφαση στη συνένωση των δυνάµεων των ΕΠΑΛ, των ΙΕΚ και των Εργαστηριακών Κέντρων».

Σηµαντική αλλαγή είναι ήδη η καθιέρωση Εθνικού Συστήµατος Επαγγελµατικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΣΕΕΚ), το οποίο αναπτύσσεται στα επίπεδα 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, κατ’ αντιστοιχία µε εκείνα του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων, και στο επίπεδο 5 για τα Ινστιτούτα Επαγγελµατικής Κατάρτισης (ΙΕΚ). Επίσης µε το παράλληλο µηχανογραφικό δελτίο, που καθιερώθηκε από το 2021 και το οποίο µπορούν να συµπληρώνουν οι νέοι που συµµετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, αποκτούν µια συνολική εικόνα για τις αναβαθµισµένες, εναλλακτικές επιλογές τους στο πλαίσιο της επαγγελµατικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, καλύπτοντας τον χώρο µεταξύ Λυκείου και Πανεπιστηµίου.

Αλλά και οι κάτοχοι πανεπιστηµιακού πτυχίου στρέφονται προς τα ΙΕΚ. Σύµφωνα µε στοιχεία έρευνας του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ, ένας στους τέσσερις σπουδαστές ΙΕΚ είναι απόφοιτος Πανεπιστηµίου, ακόµα και κάτοχος µεταπτυχιακού ή διδακτορικού, που επιλέγει να επιστρέψει στα θρανία προκειµένου να αποκτήσει δεξιότητες για να απορροφηθεί στην αγορά εργασίας. Σύµφωνα µε καταγραφή του ΣΕΒ, στην αγορά υπάρχει µεγάλη ζήτηση για τεχνικούς ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων, χειριστές µηχανηµάτων έργων, τεχνίτες επεξεργασίας τροφίµων, υπαλλήλους καταγραφής υλικών και υπηρεσιών µεταφορών και άλλες ειδικότητες, που µπορούν να προσφερθούν από ένα σύστηµα Εκπαίδευσης και Επαγγελµατικής Κατάρτισης.

Οι στόχοι

Τα δηµόσια ΙΕΚ, αρµοδιότητας του υπουργείου Παιδείας, είναι συνολικά 126, εκ των οποίων τα 10 είναι πειραµατικά και τα 5 θεµατικά. H λειτουργία των πρώτων 10 πειραµατικών και θεµατικών Ινστιτούτων Επαγγελµατικής Κατάρτισης πραγµατοποιήθηκε πρώτη φορά πριν από δύο χρόνια. Στόχος των πειραµατικών και θεµατικών ΙΕΚ είναι η άµεση σύνδεση της επαγγελµατικής εκπαίδευσης και κατάρτισης µε τις πραγµατικές ανάγκες της αγοράς, µέσω νέων ειδικοτήτων και νέων οδηγών κατάρτισης, προσαρµοσµένων στις οικονοµικές και επαγγελµατικές ανάγκες.

Την τελευταία διετία τα πειραµατικά ΙΕΚ αποτελούν µονάδες οι οποίες στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραµατισµού και της πιλοτικής εφαρµογής καινοτοµιών στο σύστηµα της αρχικής επαγγελµατικής κατάρτισης. Παράλληλα, τα θεµατικά ΙΕΚ στοχεύουν στην υποστήριξη µιας ολιστικής εφαρµογής και λειτουργίας ειδικοτήτων, που αντιστοιχούν σε στοχευµένους αναπτυξιακούς τοµείς της οικονοµίας. Μεταξύ αυτών είναι το θεµατικό ΙΕΚ STEAM Αιγάλεω (Φυσικών Επιστηµών, Τεχνολογίας, Μηχανικής, Τεχνών και Μαθηµατικών) και το ΙΕΚ Προϊόντων και Βιώσιµης Ανάπτυξης µε έδρα το Σουφλί. Νέο στοιχείο τα τελευταία χρόνια στα δηµόσια ΙΕΚ είναι η καθιέρωση αµειβόµενης πρακτικής άσκησης. Το συγκεκριµένο πρόγραµµα εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασµό για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωµένου συστήµατος ένταξης των καταρτιζοµένων στα ΙΕΚ στην αγορά εργασίας.

Η βασική διασύνδεση των καταρτιζοµένων µε την αγορά εργασίας επιτυγχάνεται µε τον θεσµό της πρακτικής άσκησης σε χώρους εργασίας, µέσω της οποίας οι καταρτιζόµενοι ενισχύουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους και αποκτούν επαγγελµατική εµπειρία σε κλάδους συναφείς µε την κατάρτιση που κάνουν.

Οι 39 ειδικότητες υψηλής ζήτησης (για το έτος κατάρτισης 2023-2024)

 

Βοηθός εργοθεραπείας
Βοηθός ιατρικών εργαστηρίων
Βοηθός νοσηλευτικής γενικής νοσηλείας
Βοηθός παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας
Βοηθός φαρμακείου
Βοηθός φυσικοθεραπευτή
Γραμματέας ανώτερων και ανώτατων στελεχών
Γραφιστική εντύπου και ηλεκτρονικών μέσων
Δημοσιογραφία, συντάκτες και ρεπόρτερ
Διασώστης-πλήρωμα ασθενοφόρου
Ειδικός αισθητικής και τέχνης του μακιγιάζ
Ειδικός θρησκευτικού τουρισμού
Μουσική τεχνολογία
Στέλεχος διατροφής και διαιτολογίας
Στέλεχος διοίκησης και οικονομίας
Στέλεχος διοίκησης και οικονομίας στον τομέα της ναυτιλίας
Στέλεχος διοίκησης και οικονομίας στον τομέα της υγείας
Στέλεχος διοίκησης και οικονομίας στον τομέα του τουρισμού
Στέλεχος εμπορίας, διαφήμισης και προώθησης προϊόντων (marketing)
Στέλεχος μηχανογραφημένου λογιστηρίου-φοροτεχνικού γραφείου
Στέλεχος μονάδων φιλοξενίας
Στέλεχος υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics)
Τέχνη φωτογραφίας
Τεχνικός αισθητικός ποδολογίας-καλλωπισμού νυχιών και ονυχοπλαστικής
Τεχνικός αρτοποιίας-ζαχαροπλαστικής
Τεχνικός αυτοματισμών
Τεχνικός δικτύων και τηλεπικοινωνιών
Τεχνικός εγκαταστάσεων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
Τεχνικός εγκαταστάσεων ψύξης, αερισμού και κλιματισμού
Τεχνικός εφαρμογών πληροφορικής (πολυμέσα/web designer-developer/videogames)
Τεχνικός κομμωτικής τέχνης
Τεχνικός μαγειρικής τέχνης-αρχιμάγειρας (chef)
Τεχνικός μηχανικός θερμικών εγκαταστάσεων και μηχανικός τεχνολογίας πετρελαίου και φυσικού αερίου
Τεχνικός μηχανοτρονικής οχημάτων
Τεχνικός υπολογιστικών συστημάτων
Τεχνικός φαρμάκων, καλλυντικών και παρεμφερών προϊόντων
Τεχνολογίες επικοινωνίας και πληροφοριών στην ταξιδιωτική βιομηχανία
Τουριστικός συνοδός
Φύλακας μουσείων και αρχαιολογικών χώρων.
Πηγή: ipaideia.gr

 

 

Κοινοποιήστε:

  • Facebook
  • X

Μου αρέσει αυτό:

Like Φόρτωση...

Σχετικά

Κατηγορίες
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ
Προηγούμενο άρθρο

Κυριάκος Πιερρακάκης: Σε αυτές τις αλλαγές προχωράμε στη σχολική Εκπαίδευση και στα Πανεπιστήμια

Επόμενο άρθρο

Ο Νομπελίστας που απέτυχε στις εξετάσεις

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΜΑΣ

 

Η ζωντανή ροή του 4ου Πανελληνίου Διαδικτυακού Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ
Ο Ευθύμιος Καξίρας στο 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Ο Κίμων Δρακόπουλος στο 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Η ζωντανή ροή του 3ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού φεστιβάλ - 2η ημέρα
Η ζωντανή ροή του 3ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ - 1η ημέρα
Ο κ. Γιάννης Ζουγανέλης στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Ο κ. Μανώλης Κέλλης στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Η ζωντανή ροή του 4ου Πανελληνίου Διαδικτυακού Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΟΠΣΥΔ: Διευκρινίσεις σχετικά με τη καταχώριση δικαιολογητικών

26/04/2025

Κ. Μητσοτάκης: Όσοι αρνούνται την αξιολόγηση δεν έχουν θέση στο σύστημα εκπαίδευσης- Με ικανοποίηση άκουσα ότι θα μειωθεί η διδακτέα ύλη

26/04/2025

Το Πρότυπο Λύκειο Λάρισας στο 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ

12/04/2025

Συμμετοχή των Μαθητών του Πρότυπου Γυμνασίου Λάρισας στο 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ

10/04/2025

Μαθηματικά, δημιουργία και έμπνευση στο 11ο ΓΕΛ Λάρισας – Εκδήλωση στο πλαίσιο του 5ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ

06/04/2025

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 5ο Πανελλήνιο Μαθη(μα)τικό Φεστιβάλ – «Τα Μαθηματικά Είναι Παντού»

05/04/2025

Η 1η μέρα του 1ου Δ. Μ. Μ. Φεστιβάλ

https://www.youtube.com/watch?v=_UWm-P4F7Sc&t=174s

Η 2η μέρα του 1ου Δ. Μ. Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/4Ei1t4mK0P0

Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης στο 1ο Δ.Μ.Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/j3bmVKJUt1s

Ο Αθανάσιος Φωκάς στο 1ο Δ.Μ.Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/vv2lobi-L5Y

Δημοσιεύστε το άρθρο σας εδώ

“Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ”  δίνει τη δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί  να δημοσιεύσει το άρθρο του.

Εάν θέλετε να δημοσιευτεί το άρθρο σας αρκεί να το στείλετε στο kbourazanas@gmail.com

 

 

* Αν κάποια  εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

  • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
  • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
  • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πνευματικά δικαιώματα © 2025 Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα.

Θέμα Codilight απόFameThemes
%d