Οι 15 προτάσεις των Πρυτάνεων στον υπουργό Παιδείας

Δεκαπέντε προτάσεις για Ψηφιακό  Εκσυγχρονισμό των ΑΕΙ, οικονομικά , διοικητικά και  θέματα στελέχωσης κατέθεσε το προεδρείο της Συνόδου Πρυτάνεων στον υπουργό Παιδείας Κ. Πιερρακάκη, τις οποίες παρουσιάζει κατ΄ αποκλειστικότητα το esos.

Ειδικότερα, πρόκειται για τις εξής προτάσεις:

Α. Ψηφιακός Εκσυγχρονισμός

  1. Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Ιδρυματικής Διαχείρισης (ενοποιημένο λογισμικό μισθοδοσίας, φοιτητολογίου, διαχείρισης εστιών και σίτισης, ιδρυματικής περιουσίας, Alumni με δυνατότητα διασύνδεσης με Πληροφοριακά Συστήματα του Υ. ΠΑΙ.Θ.Α. και φορέων όπως η ΕΘΑΕΕ, Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ με δυνατότητα Business Intelligence).
  2. Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Διοικητικών Διαδικασιών (λογισμικό που ψηφιοποιεί τις διοικητικές διαδικασίες βάσει της νομοθεσίας για την κεντρική διοίκηση και τις ακαδημαϊκές μονάδες με δυνατότητα έκδοσης ψηφιακών πιστοποιητικών).

Β. Οριζόντια Θέματα Πανεπιστημίων

Β.1 Διοικητικά Θέματα και Νομοθετικές Ρυθμίσεις

  1. Αυτονομία στην εκτέλεση του τακτικού προϋπολογισμού (έγκριση αρχική και τελικός απολογισμός μόνο από Υ. ΠΑΙ.Θ.Α. – χρήση ταμειακών διαθεσίμων κλπ.).
  2. Δυνατότητα παραγωγής ενέργειας από τα Ιδρύματα για ιδία κατανάλωση (νομοθετικές ρυθμίσεις).
  3. Απλούστευση των διαδικασιών διορισμού μελών ΔΕΠ (άμεσος διορισμός μετά τον έλεγχο νομιμότητας και την πράξη διορισμού του Πρύτανη).
  4. Αυτόματη προκήρυξη θέσεων μετά από συνταξιοδότηση μελών ΔΕΠ και ΕΔΙΠ.
  5. Παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας που αφορά τις ΕΑΔΠΠ για τη σύνταξη κανονισμού λειτουργίας, νέου καταστατικού και προγραμματικής σύμβασης έως 31/12/2023
  6. Έκδοση διευκρινιστικών εγκυκλίων για την αποτελεσματικότερη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων των Παν/μιων (με βάσει τις προβλέψεις του  Ν.4957). Π.χ. λειτουργία καταστημάτων εντός του χώρου των Παν/μίων.

Β.2 Οικονομικά θέματα και Στελέχωση

  1. Στελέχωση με εκπαιδευτικό διοικητικό και τεχνικό προσωπικό.
  2. Αύξηση πόρων φοιτητικής μέριμνας (αύξηση προϋπολογισμού για σίτιση – εξασφάλιση στέγασης – χρηματοδότηση έργων ΑΜΕΑ).
  3. Διδάσκοντες απόκτησης Ακαδημαϊκής Εμπειρίας, Κοινωνική Μέριμνα και Πρακτική Άσκηση στη νέα προγραμματική περίοδο
  4. Μεταφορά των θέσεων της Παν/μιακής Αστυνομίας (και των ατόμων αυτών) στα Παν/μια ως θέσεις φυλάκων
  5. Εκ νέου ενεργοποίηση κάτω από πολύ αυστηρές προϋποθέσεις του θεσμού της μετάταξης εκπαιδευτικών ειδικών προσόντων (διδακτορικό κλπ.) σε θέσεις ΕΔΙΠ στα Παν/μια (π.χ. μετάταξη μόνο σε τμήματα που δεν έχουν ξαναδεχτεί τέτοιες περιπτώσεις ή έως συγκεκριμένο ποσοστό επί των μελών ΔΕΠ (π.χ. έως 10% των μελών ΔΕΠ του τμήματος))
  6. Ανανέωση εκπαιδευτικού και ερευνητικού εργαστηριακού εξοπλισμού
  7. Οριζόντια δυνατότητα παροχής υποτροφιών σε μεταπτυχιακούς φοιτητές σε όλα τα ερευνητικά προγράμματα.

Απάντηση