Μετάβαση στο περιεχόμενο
Μενού
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
    • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
    • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
    • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • Μαθηματικό Φεστιβάλ
  • ΓΡΙΦΟΙ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ
  • ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
  • Αναζήτηση
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
    • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
    • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
    • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • Μαθηματικό Φεστιβάλ
  • ΓΡΙΦΟΙ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ
  • ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
 Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

Το κίνημα «δεν δίνω πανελλαδικές» φουντώνει: Μήπως ήρθε η ώρα για αλλαγές;

...18/06/20240

Έχουμε αλήθεια το χειρότερο εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, ριζωμένο στα θεμέλια μιας κουρασμένης κοινωνίας, που ωστόσο εξακολουθεί να στηρίζει τις ελπίδες της στην μόρφωση των νέων της; Πιθανότατα ναι.

«Μπαίνουμε στην χειρότερη χρονιά της ζωής μας»

«Κουράγιο, θα το χρειαστείτε φέτος»

«Τα πέρασα κι εγώ με τον μεγαλύτερο γιο μου, μια χρονιά είναι περνάει, αλλά θέλει γερά νεύρα…»

Οι εκφράσεις συμπαράστασης και αγωνίας έδιναν κι έπαιρναν, σε πρόσφατη συγκέντρωση γονέων μαθητών και μαθητριών της Β Λυκείου φημισμένου δημόσιου σχολείου, μετά την λήξη των προαγωγικών του εξετάσεων.

Το επόμενο καλοκαίρι, (όποιος αντέξει) θα δίνει πανελλαδικές.

Και φέτος; Φέτος, ούτε έξω από τα εξεταστικά κέντρα δεν θα ήθελαν να περάσουν. Μαθηματικά για επιστήμονες. Φυσική «υπερπαραγωγή».

Τα μέλη της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών έφτασαν να γράψουν χθες ότι τα θέματα που επελέγησαν φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις «τρομοκρατούν τα παιδιά, τα απομακρύνουν από το γνωστικό αντικείμενο και απέχουν πολύ από τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος, απαξιώνοντας τη διδασκαλία του στο δημόσιο σχολείο και τον σεβασμό στους συντελεστές του».

Ποιος αλήθεια είναι ο λόγος για τον οποίο οι θεματοδότες των πανελλαδικών εξετάσεων επιλέγουν ασκήσεις που ούτε καν οι συνάδελφοι τους στα σχολεία θα μπορούσαν να λύσουν;

Αποτελεί κάποιο είδος ιδιότυπης συναισθηματικής εξουσίας επί των αδυνάμων;

Σ’ αυτό το φόντο επίδειξης καθηγητικής υπεροψίας, οι φόβοι, η αγωνία, η ανταλλαγή συναισθημάτων συμπαράστασης και τελικά η καρτερική προσμονή για την αναπότρεπτη εξεταστική «θύελλα» του μέλλοντος, έμοιαζε απολύτως λογική για τους φετινούς γονείς της Β Λυκείου.

Ωστόσο, δεν νομίζω ότι έχω ακούσει ποτέ φίλο από άλλη χώρα του κόσμου να περιγράφει με τέτοια δυσβάσταχτη αγωνία την χρονιά προετοιμασίας του παιδιού του για το πανεπιστήμιο.

Έχουμε αλήθεια το χειρότερο εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, ριζωμένο στα θεμέλια μιας κουρασμένης κοινωνίας, που ωστόσο εξακολουθεί να στηρίζει τις ελπίδες της στην μόρφωση των νέων της; Πιθανότατα ναι.

Το αφήγημα της αδιάβλητης εξεταστικής διαδικασίας έχει αφήσει από καιρό πίσω του το μεγάλο ανταγωνιστή του, εκείνο της δικαιότερης διαδικασίας. Δεν παίζουμε πλέον για ένα δίκαιο εξεταστικό σύστημα. Παίζουμε μόνο για το τεχνικά αδιάβλητο σύστημα.

Το δε σύστημα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), αποτελεί μάλλον την πιο ανεπαρκή, πρόχειρα τοποθετημένη και άτσαλα «μπαλωμένη», μεταρρύθμιση των τελευταίων δεκαετιών, η οποία και κατέληξε στο αναμενόμενο αποτέλεσμα της: το να απομακρύνει τους νέους από το πανεπιστήμιο. Ακόμη ίσως και από την προσπάθεια.

Φίλοι εκπαιδευτικοί μόλις σήμερα το πρωί μου εξομολογούνταν ότι φέτος έβλεπαν άδειες αυλές στα προαύλια των σχολείων τις ημέρες των πανελλαδικών εξετάσεων.

Εκτιμούσαν ότι το κίνημα «δεν δίνω πανελλαδικές» των νέων έχει φουντώσει, με μεγάλα ποσοστά μαθητών και μαθητριών που πλέον αρνούνται να συμμετάσχουν στις εθνικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ.

Μας αρέσουν αλήθεια τα παραπάνω; Μήπως ήρθε η στιγμή για μια μεγάλη αλλαγή;

Ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης έχει ανοίξει μια συζήτηση που είναι κρίσιμο να συνεχιστεί: Η χώρα μας, όπως οι περισσότερες άλλες ευρωπαϊκές χώρες, πρέπει να αποκτήσει ένα αξιόπιστο Εθνικό Απολυτήριο που θα αποτελεί την βάση για την είσοδο των νέων στο πανεπιστήμιο.

Από την πλευρά τους, τα δημόσια πανεπιστήμια της χώρας πρέπει επίσης να ωριμάσουν, να κλείσουν τμήματα, να ανανεώσουν προσωπικό και προγράμματα.

Η εποχή των πανελλαδικών εξετάσεων με τον τρόπο που γίνονται σήμερα τελείωσε.

Το σχολείο και ειδικά το Λύκειο, πρέπει να αλλάξει προσανατολισμό. Να αρχίσει να μαθαίνει τους νέους πως να …μάθουν και όχι μόνο πως θα εξεταστούν. Ειδικά δε μόνο σε 3 ώρες, οι οποίες θα καθορίσουν πιθανά όλη τη ζωή τους.

Η περίοδος ωρίμασε.

Φτάσαμε στο τέλος των πανελλαδικών εξετάσεων.

Πηγή : tovima.gr

 

Κοινοποιήστε:

  • Facebook
  • X

Μου αρέσει αυτό:

Like Φόρτωση...

Σχετικά

Κατηγορίες
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ
Προηγούμενο άρθρο

Μόνιμοι Διορισμοί Εκπαιδευτικών προ των πυλών… γιατί αργεί η ανακοίνωσή τους;

Επόμενο άρθρο

«Χαμός» στην Κύπρο για υπερδύσκολα θέματα Μαθηματικών στις Παγκύπριες Εξετάσεις

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΜΑΣ

 

Η ζωντανή ροή του 4ου Πανελληνίου Διαδικτυακού Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ
Ο Ευθύμιος Καξίρας στο 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Ο Κίμων Δρακόπουλος στο 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Η ζωντανή ροή του 3ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού φεστιβάλ - 2η ημέρα
Η ζωντανή ροή του 3ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ - 1η ημέρα
Ο κ. Γιάννης Ζουγανέλης στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Ο κ. Μανώλης Κέλλης στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Η ζωντανή ροή του 4ου Πανελληνίου Διαδικτυακού Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΟΠΣΥΔ: Διευκρινίσεις σχετικά με τη καταχώριση δικαιολογητικών

26/04/2025

Κ. Μητσοτάκης: Όσοι αρνούνται την αξιολόγηση δεν έχουν θέση στο σύστημα εκπαίδευσης- Με ικανοποίηση άκουσα ότι θα μειωθεί η διδακτέα ύλη

26/04/2025

Το Πρότυπο Λύκειο Λάρισας στο 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ

12/04/2025

Συμμετοχή των Μαθητών του Πρότυπου Γυμνασίου Λάρισας στο 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ

10/04/2025

Μαθηματικά, δημιουργία και έμπνευση στο 11ο ΓΕΛ Λάρισας – Εκδήλωση στο πλαίσιο του 5ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ

06/04/2025

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 5ο Πανελλήνιο Μαθη(μα)τικό Φεστιβάλ – «Τα Μαθηματικά Είναι Παντού»

05/04/2025

Η 1η μέρα του 1ου Δ. Μ. Μ. Φεστιβάλ

https://www.youtube.com/watch?v=_UWm-P4F7Sc&t=174s

Η 2η μέρα του 1ου Δ. Μ. Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/4Ei1t4mK0P0

Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης στο 1ο Δ.Μ.Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/j3bmVKJUt1s

Ο Αθανάσιος Φωκάς στο 1ο Δ.Μ.Μ. Φεστιβάλ

https://youtu.be/vv2lobi-L5Y

Δημοσιεύστε το άρθρο σας εδώ

“Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ”  δίνει τη δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί  να δημοσιεύσει το άρθρο του.

Εάν θέλετε να δημοσιευτεί το άρθρο σας αρκεί να το στείλετε στο kbourazanas@gmail.com

 

 

* Αν κάποια  εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

  • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
  • ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • ΔΗΜΟΤΙΚΟ
  • ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πνευματικά δικαιώματα © 2025 Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα.

Θέμα Codilight απόFameThemes
%d