Πρόβλεψη στην Κύπρο για τα γραπτά των Μαθηματικών: «Θα δούμε πολλούς μαθητές, δυστυχώς, να έχουν από 1 έως 5».
Μια αναταραχή παρόμοια με αυτήν που προκλήθηκε στις πανελλαδικές εξετάσεις με τα θέματα της Φυσικής, εξελίσσεται από προχτές στην Κύπρο για τα πολύ δύσκολα θέματα των Μαθηματικών που επελέγησαν στις Παγκύπριες Εξετάσεις και απαιτούσαν υπερβολικά πολύ χρόνο για να επιλυθούν.
Οπως αναφέρει η κυπριακή ιστοσελίδα alphanews.live ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ, Γιώργος Μωυσής, ανέφερε ότι η ψυχολογία των μαθητών καταρρακώθηκε.
«Τρεις ώρες μπορεί να μην ήταν αρκετές για να λυθεί εκείνο το γραπτό, αλλά ήταν αρκετές για να κάνουν τους μαθητές να αμφισβητήσουν τα μελλοντικά τους πλάνα και το αν θα περάσουν σε κάποιες από τις επιλογές τους.»
Όπως εξήγησε, το γραπτό ήταν «ανισόρροπο», η δυσκολία δεν είχε κλιμακωτή μορφή, ενώ ελάχιστοι ήταν εκείνοι που ολοκλήρωσαν την εξέταση εντός των τριών ωρών. «Επικρατούσε πανικός χθες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Μωυσής, με τους μαθητές να αναμένουν την απόδοση ευθυνών. Όσον αφορά τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για επιείκια στην βαθμολόγηση, ο ίδιος είπε ότι η αναγωγή θα ήταν ενδεχομένως βοηθητική για τους μαθητές.
«Το γραπτό δεν ανταποκρινόταν καθόλου στο επίπεδο ετοιμότητας και προετοιμασίας των μαθητών» ανέφερε ο Καθηγητής Μαθηματικών, Αντώνης Όθωνος, προσθέτοντας ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν προετοιμάζει τους υποψήφιους για ασκήσεις κριτικής σκέψης.
«Θεωρώ ότι ήταν άστοχο. Σχεδόν όλες οι ασκήσεις που μπήκαν στο χθεσινό γραπτό. […] Είναι ασκήσεις οι οποίες δεν υπάρχουν πουθενά, ούτε στα βιβλία, ούτε έχουν δοθεί κάποιες οδηγίες.»
Ο Καθηγητής εξήγησε ότι οι εκπαιδευτικοί, προσπαθώντας να ολοκληρώσουν τη μεγάλη ύλη, αδυνατούν να εμβαθύνουν προχωρώντας σε ασκήσεις κλιμακωτής δυσκολίας. Ενώ προέβλεψε ότι «θα δούμε πολλούς μαθητές, δυστυχώς, να έχουν από 1 έως 5».
Σύμφωνα εξάλλου με την ιστοσελίδα sigmalive, η Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης αναφέρει ότι το γραπτό είχε δυσανάλογο μέγεθος, υπέρμετρο και εξωπραγματικά υψηλό βαθμό δυσκολίας, δυσνόητο της κατανόησης πλείστων ερωτήσεων, λόγω κακής διατύπωσης και πρωτόγνωρη δομή και φιλοσοφία.
“Οι υπεύθυνοι επιθεωρητές δεν ελέγχουν και δεν εξετάζουν σε βάθος κατά πόσο όλες οι ασκήσεις του γραπτού συνάδουν πλήρως με την εξεταστέα ύλη. Για τις πλείστες των ασκήσεων δεν υπήρχαν ανάλογες ασκήσεις στα σχολικά εγχειρίδια και δεν διδάχτηκαν στις αίθουσες διδασκαλίας”, αναφέρει η ανακοίνωση.
Μάλιστα, φαίνεται να συμβαίνουν και εκεί «στοχοποιήσεις» εκπαιδευτικών για τα θέματα:
Ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, Λοΐζος Κωνσταντίνου σε ερώτηση ποιος βάζει αυτά τα θέματα, απάντησε «εμείς γνωρίζουμε και ονόματα, είναι μικρή η Κύπρος. Επιλέγεται μια ομάδα που έχει ευθύνη κάνει το γραπτό. Απομονώνεται αυτή η ομάδα 24 ώρες πριν και ετοιμάζει το γραπτό. Αλλά επειδή η Κύπρος είναι μικρή, τα άτομα είναι τα ίδια, ενδεχομένως να συνεννοούνται μεταξύ τους. Προφανώς κάποιοι βάζουν μια κούρσα για να μας αποδείξουν ποιος μπορεί να βάλει το πιο δύσκολο γραπτό για να δείξουν μεγαλύτερη διάνοια. Ένα από αυτά τα άτομα να πούμε είναι η τρίτη χρονιά που είναι μέσα στην επιτροπή που έχουμε πάλι τα ίδια προβλήματα».
πηγή: https://www.alfavita.gr/