Αλήθεια οι “Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας Εκπαίδευσης” με τι κριτήρια ορίστηκαν;

Όποιος έχει μάτια να δει και την τιμιότητα να πιστέψει στα μάτια του, καταλαβαίνει ότι στις θέσεις αυτές η συνέντευξη είναι το “εργαλείο” με το οποίο επιλέγονται οι αρεστοί.

Το υπουργείο Παιδείας είχε καλέσει στα τέλη του Απριλίου τους Συμβούλους Εκπαίδευσης, που είχαν τα νόμιμα προσόντα και προϋποθέσεις και επιθυμούσαν να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής για τοποθέτηση στις δεκατρείς (13) κενές θέσεις των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, να υποβάλουν σχετική αίτηση,  από την Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024 μέχρι την Τετάρτη, 15 Μαΐου 2024.

Μετά από 2 και πλέον μήνες το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τους Περιφερειακούς Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης και τους κάλεσε να αναλάβουν υπηρεσία μέχρι αύριο Πέμπτη, 1η Αυγούστου 2024. 

Ως γνωστόν οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης τοποθετούνται με θητεία που λήγει την 31η Ιουλίου 2028, με την προϋπόθεση ότι διατηρούν την ιδιότητα του/της Συμβούλου Εκπαίδευσης.

Πως επιλέχθηκαν, αλήθεια, οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης, με τι κριτήρια;

Σύμφωνα με τη νομοθεσία τα κριτήρια είναι τα παρακάτω:

Κριτήρια επιλογής

  • Επιστημονική – παιδαγωγική συγκρότηση.
  • Διδακτική εμπειρία.
  • Συμβουλευτική – καθοδηγητική εμπειρία.
  • Διοικητική – υποστηρικτική εμπειρία.
  • Αξιολογικές εκθέσεις ως στελέχους εκπαίδευσης ή εκπαιδευτικού.
  • Ικανότητα ανάληψης πρωτοβουλιών, συνεργατικότητα, επίλυση προβλημάτων.
  • Προσωπικότητα και γενική συγκρότηση.
  • Συνεισφορά στη δημιουργία κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος.
  • Οργάνωση ή συμμετοχή σε δράσεις.

Συνέντευξη:

  • Η συνέντευξη περιλαμβάνει παρουσίαση από τον/την υποψήφιο/α σχεδίου προβληματισμού και δράσης, με αναφορά σε θέμα παιδαγωγικού ενδιαφέροντος.
  • Ακολουθούν ερωτήσεις από τα μέλη του Συμβουλίου Επιλογής προς τον/την υποψήφιο/α.
  • Η συνέντευξη ηχογραφείται και το ηχητικό αρχείο φυλάσσεται μαζί με τα πρακτικά του Συμβουλίου.

Δυο παρατηρήσεις:

Όποιος έχει μάτια να δει και την τιμιότητα να πιστέψει στα μάτια του, καταλαβαίνει ότι στις θέσεις αυτές η συνέντευξη είναι το “εργαλείο” με το οποίο επιλέγονται οι αρεστοί. Ενδεικτικά να πούμε μόνο, ότι ο πρώην περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής Γ. Κόσυβας, πρώην Συντονιστής Εκπαίδευσης στην Πρεσβεία της Ελλάδας στο Λονδίνο, πολλά χρόνια σχολικός σύμβουλος και νυν σύμβουλος εκπαίδευσης (πρώτος στα μόρια από όλους τους συμβούλους εκπαίδευσης Αττικής), ως υποψήφιος για τη θέση του Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Αττικής δεν επιλέχθηκε ούτε ως αναπληρωτής.

Και μια δεύτερη παρατήρηση: Πίσω από τον τίτλο “Περιφερειακός Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης” μην φανταστείτε ότι κρύβεται κάτι περισσότερο από το ρόλο του ελεγκτή των Συμβούλων Εκπαίδευσης. Τι θα ελέγχει; Πόσους εκπαιδευτικούς αξιολόγησαν και πόσους δεν κατάφεραν να αξιολογήσουν. Εδώ οι αριθμοί θα μετράνε και ο σκοπός θα αγιάζει τα μέσα.

πηγή: https://www.alfavita.gr/

Απάντηση