Κίνδυνος για την ανταγωνιστικότητα οι κακές επιδόσεις στα… μαθηματικά: Η δεινή θέση της Ελλάδας

Απογοητευτικές οι επιδόσεις των μαθητών στα σχολεία της ΕΕ: Στις τελευταίες θέσεις η Ελλάδα.

Οι επιδόσεις των παιδιών στα μαθηματικά και την ανάγνωση έχουν «επιδεινωθεί σημαντικά» στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γεγονός που αποτελεί τεράστιο κίνδυνο για το πόσο αποτελεσματικά θα μπορεί να τροφοδοτήσει το μελλοντικό εργατικό δυναμικό του μπλοκ την οικονομία του.

Η ΕΕ απέχει επί του παρόντος πολύ από τον στόχο της να μειώσει την υποεπίδοση στο 15% έως το 2030, αναφέρει η έκθεση.

Σχεδόν ένας στους τρεις 15χρονους στερούνταν τις βασικές δεξιότητες στα μαθηματικά και ένας στους τέσσερις δεν μπορούσε να φτάσει τα ελάχιστα επίπεδα στην ανάγνωση και τις φυσικές επιστήμες.

Η έκθεση αξιολόγησε αυτά τα φτωχά αποτελέσματα ως απειλή για την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα της εργασίας μεσοπρόθεσμα, ενώ επικαλέστηκε έρευνες εργοδοτών που έλεγαν ότι είναι ζωτικής σημασίας η ύπαρξη εξειδικευμένων εργαζόμενων.

Τα ποσοστά υποεπίδοσης στα μαθηματικά είναι χειρότερα στη Βουλγαρία, την Κύπρο, τη Ρουμανία και την Ελλάδα.

Οι «χειρότεροι» μαθητές σε ολόκληρη την ΕΕ τα πηγαίνουν αρκετά χειρότερα από τα υπόλοιπα κράτη -μέλη, αφού σχεδόν οι μισοί από αυτούς υπολείπονταν στα μαθηματικά το 2022.

Χαρακτηριστικά στην Ελλάδα το ποσοστό έφτασε το 47,2%.

Αρκετές κυβερνήσεις αναλαμβάνουν τώρα δράση, με τη Φινλανδία να εισάγει περισσότερα υποχρεωτικά μαθήματα και την Ολλανδία να σχεδιάζει να δώσει 500 ευρώ ανά μαθητή σε σχολεία που επιθυμούν να βελτιώσουν τις βασικές δεξιότητες.

Πηγή: Politico

Απάντηση