Δυσαρέσκεια Κ. Μητσοτάκη για την πορεία της αξιολόγησης:«Είναι μια νέα διαδικασία που δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα»
« Η θέση μας είναι ξεκάθαρη και η κατεύθυνση που έχω δώσει στο υπουργείο πολύ σαφής: εάν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης».
Το μήνυμα αυτό έστειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από τον 3ο όροφο του υπουργείου Παιδείας, όπου είχε “κεκλεισμένων των θυρών” σύσκεψη με την υπουργό Σοφία Ζαχαράκη και τους υφυπουργούς Νίκο Παπαϊωάννου και Κώστα Βλάση.
“Υπάρχει κατηγορία εκπαιδευτικών που αρνούνται επί της αρχής να αξιολογηθούν», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός , ενώ εκφράζοντας τη δυσαρέσκεια από την πορεία εφαρμογής της αξιολόγησης σημείωσε:“Συζητήσαμε την πορεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και εδώ πρέπει να είμαστε ειλικρινείς είναι μια νέα διαδικασία που δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Υπάρχει κατηγορία εκπαιδευτικών που αρνούνται επί της αρχής να αξιολογηθούν”.
Μείωση της ύλης
Ο Κ. Μητσοτάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του σχετικά με την πρόθεση ου υπουργείου να μειώσει τη διδακτέα ύλη, δηλώνοντας τα εξής: “Με ικανοποίηση άκουσα ότι εξετάζονται προτάσεις από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για μια λελογισμένη μείωση της ύλης, έτσι ώστε να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα”.
Πανελλαδικές
Ο πρωθυπουργός εξέφρασε ευχές στους υποψηφίους για τα ΑΕΙ που θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
«Η δημόσια δωρεάν παιδεία είναι στην αιχμή των προτεραιοτήτων μας. Με ίδιες και ίσες ευκαιρίες για να έχουν στο πλευρό τους ένα σχολείο που μπορεί να τους στηρίξει για να κάνει τα όνειρα των παιδιών πράξη», είπε.
Επαγγελματικό προσανατολισμό
Για τον επαγγελματικό προσανατολισμό ο Κ. Μητσοτάκης ανέφερε πως “ενδεχομένως σε μια νεότερη ηλικία, στη Γ’ Γυμνασίου ίσως είναι η κατάλληλη στιγμή, να εντοπίσουμε τις κλίσεις τους, τις δεξιότητές τους και τα ενδιαφέροντά τους ώστε να τους κατευθύνουμε ως προς το ακαδημαϊκό, αλλά και το επαγγελματικό τους μέλλον”.
Τεχνητή Νοημοσύνη
Για την Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαίδευση ο πρωθυπουργός δήλωσε: “Συζητήσαμε και για τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε καινούργια εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης έτσι ώστε να υποστηρίξουμε και το έργο των εκπαιδευτικών, να τους απαλλάξουμε από γραφειοκρατική δουλειά και να τους δώσουμε τη δυνατότητα να προσηλωθούν στο βασικό τους αντικείμενο, που είναι η διδασκαλία στην τάξη, αλλά και πώς η τεχνολογία μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά και για τα ίδια τα παιδιά”.
Οι δηλώσεις του Κ. Μητσοτάκη και της Σ. Ζαχαράκη
Ειδικότερα μετά τη σύσκεψη ο Πρωθυπουργός έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Η εικόνα στα σχολεία μας είναι πολύ διαφορετική: Είχαμε την ευκαιρία σήμερα να κάνουμε μία συνολική επισκόπηση της πορείας των παρεμβάσεων που κάνουμε στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και μία, θα έλεγα, αποτίμηση και της προόδου που έχουμε πετύχει τα τελευταία χρόνια, αλλά και των σημαντικών προκλήσεων που καλούμαστε ακόμα να αντιμετωπίσουμε.
Σίγουρα πιστεύω ότι η εικόνα στα σχολεία μας είναι πολύ διαφορετική και είναι βελτιωμένη, αν αναλογιστεί κανείς ότι από το 2019 έχουμε προσθέσει 39.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς στη δύναμή μας, αν αναλογιστεί κανείς ότι έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις, όπως η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, η τεχνολογική αναβάθμιση των σχολείων.
36.000 διαδραστικοί πίνακες: Στέκομαι ιδιαίτερα στους 36.000 διαδραστικούς πίνακες οι οποίοι έχουν ήδη τοποθετηθεί στα σχολεία μας, χρηματοδοτούμενοι από το Ταμείο Ανάκαμψης, πολύ χρήσιμα εργαλεία όπως τα kits για τη ρομποτική, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα στα σχολεία μας να φέρουν σε επαφή τα παιδιά μας με τη σύγχρονη τεχνολογία, αλλά κυρίως να κάνουν το σχολείο πιο ενδιαφέρον, πιο δημιουργικό, πιο διαδραστικό.
Σχολική βία: Να αναφερθώ, επίσης, στις πολιτικές τις οποίες έχουμε αναλάβει για το bullying, την πλατφόρμα stop-bullying που έχει ήδη δώσει κάποια πρώτα μετρήσιμα αποτελέσματα. Αλλά και τη σημαντική ενίσχυση στους τύπους σχολείων που μας δίνουν τη δυνατότητα να διαφοροποιούμε την εκπαίδευση ανάλογα με τις δυνατότητες αλλά και τις κατευθύνσεις του Υπουργείου: τα Πρότυπα Σχολεία, τα Πειραματικά Σχολεία και βέβαια τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία.
Ωνάσεια Σχολεία: Θα έχουμε εξετάσεις το επόμενο Σαββατοκύριακο, μία σημαντική καινοτομία με τη χρηματοδότηση του Ιδρύματος Ωνάση για ένα νέου τύπου δημόσιο σχολείο, από το οποίο πραγματικά περιμένουμε πολλά χρήσιμα μαθήματα για το πώς μπορούμε να «μπολιάσουμε» συνολικά τη λειτουργία των σχολείων μας.
Πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου»: Να επισημάνω επίσης και τη σημαντική πρωτοβουλία, το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», για την αναβάθμιση άνω των 600 σχολείων. Τα πρώτα από αυτά θα παραδοθούν στους μαθητές και τους καθηγητές τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους. Επομένως, είναι πολλά αυτά τα οποία έχουν γίνει αλλά και πολλά ακόμα αυτά τα οποία πρέπει να γίνουν, κα Υπουργέ.
Αξιολόγηση: Συζητήσαμε την πορεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και νομίζω ότι εδώ πρέπει να είμαστε ειλικρινείς ότι είναι μια καινούργια διαδικασία, η οποία ακόμα δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Και εδώ θέλω να είμαι πολύ σαφής, ειδικά για την κατηγορία εκείνων των εκπαιδευτικών που αρνούνται επί της αρχής να αξιολογηθούν. Η θέση μας εδώ είναι ξεκάθαρη και η κατεύθυνση που έχω δώσει στο Υπουργείο πολύ σαφής: εάν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης.
Ωρολόγιο πρόγραμμα- Διδακτέα ύλη: Πιστεύω ότι θα πρέπει να ασχοληθούμε περισσότερο -και το συζητήσαμε με την Υπουργό- με το ωρολόγιο πρόγραμμα, με την ποιότητα αλλά και την ποσότητα της ύλης. Με ικανοποίηση άκουσα ότι εξετάζονται προτάσεις από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για μια λελογισμένη μείωση της ύλης, έτσι ώστε να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα.
Επαγγελματικός προσανατολισμός: Συζητήσαμε ένα ζήτημα το οποίο πιστεύω ότι απασχολεί όλους τους γονείς αλλά και όλα τα παιδιά, που έχει να κάνει με τον επαγγελματικό προσανατολισμό και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά, ενδεχομένως σε μια νεότερη ηλικία, στη Γ’ Γυμνασίου ίσως είναι η κατάλληλη στιγμή, να εντοπίσουμε τις κλίσεις τους, τις δεξιότητές τους και τα ενδιαφέροντά τους ώστε να τους κατευθύνουμε ως προς το ακαδημαϊκό, αλλά και το επαγγελματικό τους μέλλον.
Τεχνητή Νοημοσύνη: Και, βέβαια, συζητήσαμε και για τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε καινούργια εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης έτσι ώστε να υποστηρίξουμε και το έργο των εκπαιδευτικών, να τους απαλλάξουμε από γραφειοκρατική δουλειά και να τους δώσουμε τη δυνατότητα να προσηλωθούν στο βασικό τους αντικείμενο, που είναι η διδασκαλία στην τάξη, αλλά και πώς η τεχνολογία μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά και για τα ίδια τα παιδιά.
Ψηφιακό Φροντιστήριο: Το πείραμα του Ψηφιακού Φροντιστηρίου -θέλω να συγχαρώ όλους όσοι εργάστηκαν γι’ αυτή τη σημαντική πρωτοβουλία- φαίνεται να έχει πετύχει, με δεκάδες χιλιάδες μαθητές να το αξιοποιούν. Ειδικά τα παιδιά της Γ’ Λυκείου, τα οποία θα ξεκινήσουν να δίνουν Πανελλαδικές Εξετάσεις στις 30 Μαΐου, έχουν πια πρόσβαση σε δωρεάν ποιοτικό υλικό, το οποίο μπορεί να τους βοηθήσει στην προετοιμασία τους.
Πανελλαδικές Εξετάσεις: Κλείνοντας θέλω, και με την αφορμή της επίσκεψής μου, να ευχηθώ καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά τα οποία θα διαγωνιστούν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και να διαβεβαιώσω όλες και όλους ότι η δημόσια δωρεάν παιδεία και ειδικά τα σχολεία μας βρίσκονται στην αιχμή των προτεραιοτήτων μας, γιατί όπως είπε η υπουργός, η δημόσια παιδεία στη χώρα ήταν πάντα ένας “ιμάντας” κοινωνικής κινητικότητας.
Και πρέπει να γνωρίζουν όλα τα παιδιά, ασχέτως του πού βρίσκονται στη χώρα, ασχέτως της όποιας οικονομικής δυνατότητας έχουν οι οικογένειές τους, ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ίδιες και ίσες ευκαιρίες. Και αν δουλέψουν θα μπορούν να έχουν στο πλευρό τους ένα σχολείο το οποίο θα μπορεί να τους στηρίξει και να κάνει τα όνειρα τα δικά τους και τα όνειρα των γονιών τους πράξη».
Η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη ανέφερε: «Σας υποδεχόμαστε σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, μαζί με τον Αναπληρωτή Υπουργό, τον κ. Βρούτση, μαζί με τους δύο Υφυπουργούς, τον κ. Βλάση, τον Νίκο Παπαϊωάννου, και βέβαια τους Γενικούς Γραμματείς μας, για να μιλήσουμε γι’ αυτό το οποίο ξέρω ότι είναι η απόλυτη προτεραιότητά σας: τα παιδιά. Το πώς μπορούμε να δώσουμε περισσότερες προοπτικές μέσα από την εκπαίδευση.
Ξέρουμε ότι είναι ο “ανελκυστήρας”, είναι ο μοναδικός τρόπος για να δοθούν ίσες ευκαιρίες στα παιδιά οπουδήποτε και αν γεννηθούν, σε όλη την Ελλάδα. Και νομίζω σε αυτό επικεντρωθήκαμε.
Σήμερα μιλήσαμε μόνο για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια, γενική, ειδική και επαγγελματική εκπαίδευση. Δώσαμε έμφαση κυρίως στην καλή προετοιμασία της χρονιάς, αποτιμώντας κιόλας το πώς τα έχουμε πάει αυτά τα χρόνια. Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση και στην πρόσθεση πολύ σημαντικού αριθμού μόνιμου προσωπικού, το πόσο έχουμε καλύψει τις ανάγκες μας με αναπληρώτριες-αναπληρωτές, που τους ευχαριστούμε γιατί κάθε χρονιά καλύπτουν τις ανάγκες στα δημόσια σχολεία, αλλά και τις μεγάλες καινοτομίες που εφαρμόστηκαν τα τελευταία χρόνια.
Μέσα σε αυτά δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις προσθήκες τις οποίες η νέα χρονιά θα μας φέρει -θα κάνει ειδικότερες αναφορές ούτως ή άλλως και ο κ. Πρωθυπουργός- για τα σχολεία νέου τύπου, για τα Πρότυπα, τα Πειραματικά, τα Ωνάσεια, αλλά και βελτιώσεις που δεν έχουν να κάνουν μόνο με τις υποδομές, έχουν να κάνουν με τα βιβλία, νέα προγράμματα σπουδών, όλα αυτά τα οποία μπορούν να αλλάξουν την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται από τα σχολεία της χώρας μας.
Ευχαριστούμε πολύ για τη σημερινή σας παρουσία και πραγματικά επιδιώκουμε μια συνεχή συνεργασία πάνω σε αυτό το οποίο έχει να κάνει με το μέλλον των παιδιών μας».
πηγή: https://www.esos.gr/