Ευκολότερη θα είναι πλέον η διαδικασία χορήγησης βίζας για ξένους φοιτητές που έρχονται στην Ελλάδα για σπουδές σε κολέγια. Το υπουργείο Παιδείας επιταχύνει τις διαδικασίες που αποτελούσαν τροχοπέδη για την προσέλκυση ξένων φοιτητών, από χώρες όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ. Μάλιστα, κατά το πρόσφατο παρελθόν συχνές είναι οι διαμαρτυρίες από εκπαιδευτικούς φορείς για μεγάλες καθυστερήσεις στην απονομή βίζας, με αποτέλεσμα να αποθαρρύνονται νέοι που θα ήθελαν να σπουδάσουν στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία υψηλόβαθμων στελεχών του υπουργείου που μίλησαν χθες στην «Κ», περίπου 2.000 ξένοι φοιτούν σε πανεπιστήμια και κολέγια.
Ειδικότερα, κατετέθη προς ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση. Μεταξύ των διατάξεών του προβλέπεται ότι η ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής σε φοιτητές α΄, β΄ και γ΄ κύκλου σπουδών των ΑΕΙ θα εφαρμόζεται αναλογικά και για την ταχεία χορήγηση αδειών διαμονής σε σπουδαστές πολίτες τρίτων χωρών, που γίνονται δεκτοί για να φοιτήσουν σε ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές ή για την ανανέωση των αδειών διαμονής των σπουδαστών τρίτων χωρών που ήδη φοιτούν. Στην περίπτωση αυτή συνάπτεται μεταξύ του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου και του εκπαιδευτικού φορέα σχετική συμφωνία. Μιλώντας για ιδιωτικές δομές, το υπουργείο Παιδείας κάνει λόγο για ιδιωτικά σχολεία, κολέγια, φροντιστήρια, ιδιωτικά ΙΕΚ και Κέντρα διά Βίου Μάθησης.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση για το άρθρο, τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των ξένων σπουδαστών που παρακολουθούν στην Ελλάδα ξενόγλωσσα προγράμματα στους φορείς της υποπαραγράφου Θ3 της παραγράφου Θ του πρώτου άρθρου του ν. 4093/2012, δηλαδή για τις δομές της ιδιωτικής εκπαίδευσης. «Επιστρέφοντας στις πατρίδες τους, οι σπουδαστές αυτοί γίνονται συνήθως εξαιρετικοί πρεσβευτές της Ελλάδας, ενώ η παραμονή τους στην Ελλάδα συμβάλλει πολλαπλώς στην οικονομία της χώρας. Εχει, εντούτοις, παρατηρηθεί ότι η ακολουθούμενη σήμερα χρονοβόρος διαδικασία για τη χορήγηση άδειας διαμονής στους σπουδαστές λειτουργεί αποτρεπτικά. Και τούτο αφορά τόσο το πρώτο στάδιο, δηλαδή τη χορήγηση βίζας από τις ελληνικές προξενικές αρχές, όσο και τις άδειες διαμονής τους, αφ’ ης στιγμής έρθουν στην Ελλάδα, οι οποίες, ως ετήσιες, έχει παρατηρηθεί σε αρκετές περιπτώσεις να χορηγούνται μετά τη λήξη της διάρκειάς τους», παρατηρεί το υπ. Παιδείας. Με τη ρύθμιση του νομοσχεδίου τροποποιείται η σχετική διάταξη του Κώδικα Μετανάστευσης (ν. 4251/2014), ώστε να απλοποιηθεί η σχετική διαδικασία για τους σπουδαστές νομίμως αδειοδοτημένων και λειτουργούντων φορέων.
Ως προς τα άρθρα για τις αλλαγές στο πλαίσιο λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων, το υπουργείο επανέλαβε χθες, μετά και τη δημόσια διαβούλευση, ότι «οι αγκυλώσεις που υφίστανται και επιτάσσουν την αλλαγή του παρόντος θεσμικού καθεστώτος είναι, μεταξύ άλλων, το ασφυκτικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων, η αδυναμία αποτελεσματικής διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, η έλλειψη ευελιξίας στα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες, οι περιορισμοί στις δυνατότητες επιπλέον απασχόλησης των εκπαιδευτικών, οι περιορισμοί στη χρήση εγκαταστάσεων».
πηγή: https://www.kathimerini.gr/