Πανελλήνιες 2021: Οι λόγοι που οδήγησαν στο πρόωρο τέλος της σχολικής χρονιάς

Η χθεσινή ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας για τις Πανελλήνιες και τη λήξη του σχολικού έτους για τους υποψήφιους, με την απόφαση της κ.Ζέττας Μακρή να ολοκληρωθεί 9 ημέρες νωρίτερα το σχολικό έτος ειδικά για τη Γ’ Λυκείου (λήγει τελικά στις 2 αντί στις 11 Ιουνίου), δεν φαίνεται να αποτελεί έκπληξη και οι έγινε για αρκετούς λόγους.

Στην απόφαση αυτή οδήγησε προφανώς η έξαρση των κρουσμάτων στα σχολεία, καθώς χθες το απόγευμα τα κλειστά σχολεία ξεπέρασαν τα 1.000 (1.017 για την ακρίβεια στις 17.30 της Δευτέρας 24/5) κάτι που αποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας ότι το μέτρο των self tests (που περικόπηκαν και αυτά…) δε μπορεί παρά μόνο συμπληρωματικά να λειτουργήσει στα σχολεία, μαζί με τα υπόλοιπα μέτρα προστασίας, το σημαντικότερο εκ των οποίων είναι το “αραίωμα” των τάξεων -που ως γνωστόν δεν εφαρμόστηκε ποτέ παρά τις φωνές των εκπαιδευτικών.

Πίεση όμως προς την κατεύθυνση αυτή, άσκησαν και οι γονείς των μαθητών, που εδώ και πολλές μέρες έβλεπαν τι πήγαινε να συμβεί στη Γ Λυκείου και ζητούσαν επίμονα να λήξει το σχολικό έτος νωρίτερα, ειδικά για τα παιδιά αυτά.

«Το γεγονός ότι το σχολικό έτος για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει παραταθεί μέχρι τις 11 Ιουνίου δημιουργεί μεγάλη ανησυχία στους γονείς και τα παιδιά για το τι θα γίνει σε περίπτωση που βρεθεί θετικό κρούσμα σε κάποιο μαθητή ή εκπαιδευτικό μετά τις 30 Μαΐου, οπότε, με βάση τα πρωτόκολλα, θα πρέπει να κλείσει ολόκληρο το τμήμα και οι μαθητές, εφόσον μπουν σε καραντίνα για 15 μέρες, θα πρέπει να εξεταστούν το Σεπτέμβριο.

Το πρόβλημα μεγαλώνει ακόμη περισσότερο αν βρεθούν θετικά κρούσματα σε παραπάνω μαθητές ή σε εκπαιδευτικούς και χρειαστεί να κλείσει ολόκληρο το σχολείο. Θεωρούμε ότι αν τα μαθήματα της Γ΄ Λυκείου ολοκληρωθούν στις 30 Μαΐου τότε, ακόμα κι αν υπάρξει θετικό κρούσμα έστω και την τελευταία μέρα το χρονικό περιθώριο που ορίζουν τα σχετικά πρωτόκολλα για 15 μέρες καραντίνας είναι αρκετό ώστε να μην αποκλειστεί κανένας μαθητής από τις εξετάσεις του Ιουνίου», ανέφερε η ΑΣΓΜΕ σε ανακοίνωσή της.

Προς την ίδια κατεύθυνση πίεσαν και τα δημοσιεύματα του alfavita.gr, το οποίο σε δύο διαφορετικές ημέρες, την περασμένη Παρασκευή, αλλά και χθες λίγο πριν ανακοινωθεί η ανατροπή, είχε επισημάνει τα προβλήματα που προέκυπταν.

Έτσι το περασμένο Σαββατοκύριακο τα στελέχη του Υπουργείου έβαλαν κάτω τα δεδομένα και συνειδητοποίησαν ότι ακόμα και με το νέο, πιο “χαλαρό” πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ για τα κρούσματα στα σχολεία, οι ημερομηνίες δεν “έβγαιναν” όπως είχαν ανακοινωθεί, αν δεν ήθελαν να έχουν πλήθος απόντων υποψηφίων από τις πανελλήνιες…

Βέβαια, είχαν ήδη λάβει ένα μικρό περιθώριο, καθώς προ ημερών δημοσιοποιήθηκε νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση που προβλέπει ότι σε περίπτωση εργαστηριακά επιβεβαιωμένου περιστατικού κορονοϊού COVID19 σε σχολείο, οι μαθητές και μαθήτριες θα επιστρέφουν στα σχολεία σε δέκα ημέρες από την έναρξη των συμπτωμάτων -αντί 14 όπως προβλεπόταν νωρίτερα.

Παράλληλα με την απόφαση αυτή, το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε και το επικαιροποιημένο πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ

«Αρχές διαχείρισης ύποπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες και πρωτόκολλο αναστολής λειτουργίας σχολικών τμημάτων ή σχολείων» που αντικαθιστά τα προηγούμενα και προβλέπει ότι ακόμα και σε περίπτωση συρροής περισσότερων από 4 κρουσμάτων στο ίδιο σχολείο «ΔΕΝ πρέπει να οδηγεί αυτόματα και με ευκολία στην αναστολή της λειτουργίας όλης της σχολικής μονάδας.

Προϋπόθεση για την επιλογή αυτή είναι η διερεύνηση και κατά το δυνατόν τεκμηρίωση του ενδεχομένου ενδοσχολικής μετάδοσης και διασποράς, μετά από ουσιαστική εκτίμηση κινδύνου και αξιολόγηση των τοπικών επιδημιολογικών και ιολογικών δεδομένων».

Μάλιστα ο ΕΟΔΥ σημειώνει ότι στα κρούσματα αυτά δεν θα πρέπει να προσμετρώνται τα περιστατικά ενδοοικογενειακής ή άλλης εξωσχολικής μετάδοσης.

Με αυτά τα δεδομένα, το υπουργείο Παιδείας είχε να ζυγίσει τα εξής δεδομένα:

Αν επέμενε να συνεχιστεί το σχολικό έτος για τη Γ’ Λυκείου μέχρι τις 11 Ιουνίου, όπως προβλεπόταν αρχικά, θα είχε:

-Άδειες αίθουσες από την ερχόμενη εβδομάδα

-Όσες σχολικές αίθουσες δεν θα έμεναν άδειες, θα είχαν μαθητές που είχαν εξαντλήσει το όριο απουσιών, λόγω των απουσιών που μπήκαν κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης -θέμα για το οποίο πολλοί συζητούν προσφυγές στα δικαστήρια υποστηρίζοντας ότι καταχωρίστηκαν απουσίες ακόμα και σε μαθητές που δεν είχαν τη δυνατότητα και τα μέσα για τηλεκπαίδευση.

-Έντονες διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών και της ΟΛΜΕ

-Ακόμα πιο έντονες διαμαρτυρίες γονέων

-Την πολύ σοβαρή πιθανότητα να ξεκινήσουν οι Πανελλήνιες με εκατοντάδες υποψήφιους απόντες, λόγω κορονοϊού.

-Το εξίσου πιθανό ενδεχόμενο να εμφανιστούν ψευδείς δηλώσεις αρνητικών τεστ από θετικούς υποψηφίους προκειμένου να γλιτώσουν την παραπομπή σε νέες εξετάσεις τον Σεπτέμβριο, με συνακόλουθη πιθανότητα να κολλήσουν κορονοϊό ακόμα περισσότεροι υποψήφιοι.

-Τέλος, με δεδομένη την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής από εφέτος (θέμα για το οποίο ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας κατέθεσε χθες για τρίτη φορά ερώτηση προς τον Πρωθυπουργό…) η οποία εκτιμάται ότι θα αφήσει εκτός ΑΕΙ δεκάδες χιλιάδες υποψήφιους, το τελευταίο πράγμα που θα ήθελε η κ.Κεραμέως και οι επιτελείς της, θα ήταν ένα ακόμα σοβαρό πρόβλημα στις Πανελλήνιες.

Με αυτά τα δεδομένα, η κ.Κεραμέως αποφάσισε να υπαναχωρήσει και έδωσε το οκ στην καθ’ ύλην αρμόδια υφυπουργό κ.Ζέττα Μακρή, να ανακοινώσει την επίσπευση της λήξης του σχολικού έτους από την μεθεπόμενη Τετάρτη, 2 Ιουνίου.

Με τον τρόπο αυτόν, προκύπτει ένα κενό 12 ημερών ανάμεσα στη λήξη των μαθημάτων και στην έναρξη των πανελλαδικών, κάτι που βοηθάει στο να μην έχουμε συρροές κρουσμάτων της τελευταίας στιγμής σε υποψήφιους.

πηγή: https://www.dikaiologitika.gr/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *