Δείτε αναλυτικά τη νέα εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας για τον υπολογισμό της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2021 με παραδείγματα.
Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι προετοιμασίες για τις Πανελλαδικές εξετάσεις και το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε εγκύκλιο για τη διαδικασία εισαγωγής των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Τις τρεις παραμέτρους που καθορίζουν την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2021, με το νέο δεδομένο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια το υπουργείο Παιδείας, σε εγκύκλιο που απέστειλε στα σχολεία.
Για την εισαγωγή σε ορισμένη σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση λαμβάνονται υπόψη κατά σειρά:
Η Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, εάν συντρέχει τέτοια περίπτωση,
η Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και
το σύνολο των μορίων που συγκεντρώνει ο υποψήφιος στα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου Επιστημονικού Πεδίου (Ε.Π). Εάν η εισαγωγή σε ορισμένη σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση προϋποθέτει την εξέταση σε ένα ή περισσότερα ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες, το σύνολο των μορίων εξάγεται από τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του επιστημονικού πεδίου και το ειδικό μάθημα ή τα ειδικά μαθήματα ή τις πρακτικές δοκιμασίες, κατά περίπτωση.
Πώς προσδιορίζονται τα μόρια εισαγωγής
Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου λαμβάνονται υπόψη οι βαθμολογίες του στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και οι οικείοι συντελεστές βαρύτητας.
Η εγκύκλιος σημειώνει ότι εάν o υποψήφιος με το σύνολο των μορίων που επιτυγχάνει, εισάγεται σε περισσότερες από μία σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, τελικά εισάγεται σε εκείνη τη σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση που προσδιορίζει στο μηχανογραφικό του δελτίο με σειρά προτίμησης υψηλότερη σε σχέση με τις άλλες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις που έχει δηλώσει.
Ελάχιστη Βάση εισαγωγής: Ο υπολογισμός
Υπολογισμός της Ε.Β.Ε. σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης:
Η Ε.Β.Ε. της σχολής τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του συντελεστή της Ε.Β.Ε. με τον μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, σύμφωνα με την παρ. 3.
Υπολογισμός της Ε.Β.Ε. ειδικού μαθήματος ή ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση:
Η Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του συντελεστή της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών με τον μέσο όρο των βαθμολογικών επιδόσεων στο ειδικό μάθημα ή τα ειδικά μαθήματα ή τις πρακτικές δοκιμασίες.
Υπολογισμός μέσου όρου των μ.ο. των βαθμολογικών επιδόσεων
Μ.Ο. των Μ.Ο. των βαθμολογικών επιδόσεων για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, η εισαγωγή στις οποίες ΔΕΝ προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες:
Σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, οι οποίες είναι προσβάσιμες από ένα (1) επιστημονικό πεδίο η Ε.Β.Ε. διαμορφώνεται ενιαία για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ., από τον Μ.Ο. των M.O. των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα (M1, M2, M3, M4) του επιστημονικού πεδίου, σύμφωνα με τον παρακάτω τύπο:
Μ.Ο. των Μ.Ο. των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα M1, M2, M3, M4 = M.O.M1 + M.O.M2 + M.O.M3 + M.O.M4
Ε.Β.Ε. Τμήματος = (Μ.Ο. των Μ.Ο. στα M1, M2, M3, M4) x Συντελεστή Ε.Β.Ε. Τμήματος όπου “Μ.Ο.Μ1” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. στο 1ο μάθημα του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου,
“Μ.Ο.Μ2” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. στο 2ο μάθημα του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου,
“Μ.Ο.Μ3” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. στο 3ο μάθημα του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου,
“Μ.Ο.Μ4” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. στο 4ο μάθημα του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου.
Σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, οι οποίες είναι προσβάσιμες από περισσότερα από ένα (1) επιστημονικά πεδία, η Ε.Β.Ε. διαμορφώνεται ενιαία για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ., από τον μικρότερο μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα των επιστημονικών πεδίων, στα οποία εντάσσονται οι συγκεκριμένες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις.
Για παράδειγμα, για τους υποψηφίους ΓΕ.Λ., η Ε.Β.Ε. ενός Τμήματος το οποίο είναι προσβάσιμο από το 2ο Ε.Π. και το 3ο Ε.Π., θα διαμορφωθεί ενιαία για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ. από τον μικρότερο μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων στα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του 2ου Ε.Π. ή του 3ου Ε.Π., ως εξής:
1ο βήμα
Αρχικά υπολογίζεται ο μέσος όρος των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. στα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα για το 2ο Ε.Π.:
Α = M.O. M1 + M.O. M2 + M.O. M3 + M.O. M4
όπου “Μ.Ο.Μ1” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 2ου Ε.Π. στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,
“Μ.Ο.Μ2” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 2ου Ε.Π. στο μάθημα Φυσική,
“Μ.Ο.Μ3” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και
εσπερινών ΓΕ.Λ. του 2ου Ε.Π. στο μάθημα Χημεία,
“Μ.Ο.Μ4” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 2ου Ε.Π. στο μάθημα Μαθηματικά.
2ο βήμα
Στη συνέχεια υπολογίζεται ο μέσος όρος των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. στα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα για το 3ο Ε.Π.:
Β = M.O. M1’ + M.O. M2’ + M.O. M3’ + M.O. M4’ 4
όπου “Μ.Ο.Μ1’” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 3ου Ε.Π. στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,
“Μ.Ο.Μ2’” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 3ου Ε.Π. στο μάθημα Φυσική,
“Μ.Ο.Μ3’” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 3ου Ε.Π. στο μάθημα Χημεία,
“Μ.Ο.Μ4’” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 3ου Ε.Π. στο μάθημα Βιολογία.
3ο βήμα
Τέλος, επιλέγεται η μικρότερη τιμή εκ των Α και Β, η οποία και θα πολλαπλασιαστεί με τον συντελεστή της Ε.Β.Ε. που έχει οριστεί για το συγκεκριμένο Τμήμα. Το γινόμενο συνιστά την Ε.Β.Ε. του εν λόγω τμήματος για τους υποψηφίους των ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ..
Μ.Ο. των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων για την εξαγωγή των Ε.Β.Ε. στις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες ΠΡΟΫΠΟΘΕΤΕΙ την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες:
Μ.Ο. των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στο ειδικό μάθημα ή τα ειδικά μαθήματα ή τις πρακτικές δοκιμασίες για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. ειδικού μαθήματος ή ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση:
Σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ορισμένο ειδικό μάθημα ή ορισμένα ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες και οι οποίες είναι προσβάσιμες από:
i) ένα (1) επιστημονικό πεδίο, η Ε.Β.Ε. ανά ειδικό μάθημα ή η Ε.Β.Ε. των πρακτικών δοκιμασιών διαμορφώνεται ενιαία για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ. από τον μέσο όρο των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων του επιστημονικού πεδίου στο οικείο ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες.
Παράδειγμα: Ναυτιλιακών Σπουδών Παν. Πειραιά
Για παράδειγμα, για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος των Αγγλικών του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών Παν. Πειραιά θα ληφθούν υπόψη οι βαθμολογικές επιδόσεις στο ειδικό μάθημα των Αγγλικών των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 4ου Ε.Π. καθώς και οι βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ. των τομέων, από τους οποίους είναι προσβάσιμο το εν λόγω τμήμα. Στη συνέχεια ο Μ.Ο. των βαθμολογικών επιδόσεων στα Αγγλικά θα πολλαπλασιαστεί με τον συντελεστή του ειδικού μαθήματος που έχει οριστεί για το τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών Πανεπιστημίου Πειραιά. Το γινόμενο συνιστά την Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος του εν λόγω τμήματος.
Παράδειγμα: Διοίκησης Τουρισμού Παν. Πατρών
Για παράδειγμα, για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος της ξένης γλώσσας (Αγγλικών ή Γαλλικών ή Γερμανικών ή Ιταλικών) του Τμήματος Διοίκησης Τουρισμού Παν. Πατρών, θα ληφθούν υπόψη οι βαθμολογικές επιδόσεις στα συγκεκριμένα ειδικά μαθήματα των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 4ου Ε.Π., καθώς και οι βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ. του τομέα, από τον οποίο είναι προσβάσιμο το εν λόγω τμήμα. Ακολούθως, για κάθε ένα από τα παραπάνω ειδικά μαθήματα, θα υπολογιστεί ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων. Στη συνέχεια ο μικρότερος από τους Μ.Ο. του προηγούμενου εδαφίου θα πολλαπλασιαστεί με τον συντελεστή της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος της ξένης γλώσσας που έχει οριστεί για το τμήμα Διοίκησης Τουρισμού Παν. Πατρών. Το γινόμενο συνιστά την Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος της ξένης γλώσσας του εν λόγω τμήματος.
Σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε δύο (2) ειδικά μαθήματα με δυνατότητα επιλογής των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων και οι οποίες είναι προσβάσιμες από:
i) ένα (1) επιστημονικό πεδίο, εφαρμόζεται μία (1) Ε.Β.Ε. ειδικού μαθήματος επιλογής, η οποία διαμορφώνεται ενιαία για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ. από τον μικρότερο μέσο όρο των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων του επιστημονικού πεδίου στα ειδικά μαθήματα επιλογής.
Υπολογισμός μ.ο. του ειδικού μαθήματος ή των πρακτικών δοκιμασιών
Για τον υπολογισμό του μέσου όρου της βαθμολογικής επίδοσης του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή των πρακτικών δοκιμασιών λαμβάνονται υπόψη οι βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων του επιστημονικού πεδίου, οι οποίοι εξετάστηκαν στο οικείο ειδικό μάθημα ή τα ειδικά μαθήματα ή τις πρακτικές δοκιμασίες.
Για παράδειγμα, η Ε.Β.Ε. του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ.., το οποίο είναι προσβάσιμο μόνο από το 1ο ΕΠ., θα διαμορφωθεί ενιαία για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ. από τον Μ.Ο. των Μ.Ο. των βαθμολογικών επιδόσεων στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα (ΜΙ, Μ2, Μ3, Μ4) του 1ου Ε.Π., καθώς και του ειδικού μαθήματος (Ε1) των Αγγλικών, ως εξής:
Ε.Β.Ε. Τμήματος = M.O.M1+M.O.M2+M.O.M3+M.O.M4+Μ.Ο.Ε1 x Συντελεστή Ε.Β.Ε. Τμήματος
όπου “Μ.Ο.Μ1” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 1ου Ε.Π. στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,
“Μ.Ο.Μ2” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 1ου Ε.Π. στο μάθημα Αρχαία Ελληνικά,
“Μ.Ο.Μ3” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 1ου Ε.Π. στο μάθημα Ιστορία,
“Μ.Ο.Μ4” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 1ου Ε.Π. στο μάθημα Κοινωνιολογία,
“Μ.Ο.Ε1” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 1ου Ε.Π. στο ειδικό μάθημα Αγγλικά.
Για τον υπολογισμό του μέσου όρου των βαθμολογικών επιδόσεων σε κάθε ένα (1) από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα λαμβάνονται υπόψη οι βαθμολογικές επιδόσεις του συνόλου των υποψηφίων ανά επιστημονικό πεδίο, με την επιφύλαξη της περ. β ́ της παρ. 1 του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013.
Για τον υπολογισμό του μέσου όρου της βαθμολογικής επίδοσης του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή των πρακτικών δοκιμασιών λαμβάνονται υπόψη οι βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων ανά επιστημονικό πεδίο, οι οποίοι εξετάστηκαν στο οικείο ειδικό μάθημα ή τα ειδικά μαθήματα ή τις πρακτικές δοκιμασίες, με την επιφύλαξη της περ. β ́ της παρ. 1 του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013.
Για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση λαμβάνονται υπόψη οι μέσοι όροι των βαθμολογικών επιδόσεων στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα των υποψηφίων ενός επιστημονικού πεδίου, ήτοι του επιστημονικού πεδίου, το οποίο παρουσιάζει τον μικρότερο μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων συνολικά στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα (τα τέσσερα μαθήματα του επιστημονικού πεδίου και τα ειδικά μαθήματα ή τις πρακτικές δοκιμασίες).
Για παράδειγμα, για τους υποψηφίους ΓΕ.Λ., η Ε.Β.Ε. του Τμήματος Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής Παν. Δυτ. Αττικής, το οποίο είναι προσβάσιμο από το 2ο Ε.Π. και το 4ο Ε.Π., θα διαμορφωθεί ενιαία για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ. από τον μικρότερο μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων στα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και στα δύο ειδικά μαθήματα Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο του 2ου Ε.Π. ή του 4ου Ε.Π., ως εξής:
1ο βήμα
Αρχικά υπολογίζεται ο μέσος όρος των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. στα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και στα δύο ειδικά μαθήματα για το 2ο Ε.Π..
Α = M.O. M1 + M.O. M2 + M.O. M3 + M.O. M4 + Μ.Ο. Ε1+ Μ.Ο. Ε2
όπου “Μ.Ο.Μ1” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και
εσπερινών ΓΕ.Λ. του 2ου Ε.Π. στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,
“Μ.Ο.Μ2” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 2ου Ε.Π. στο μάθημα Φυσική,
“Μ.Ο.Μ3” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 2ου Ε.Π. στο μάθημα Χημεία,
“Μ.Ο.Μ4” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 2ου Ε.Π. στο μάθημα Μαθηματικά,
“Μ.Ο.Ε1” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 2ου Ε.Π. στο ειδικό μάθημα Ελεύθερο Σχέδιο,
“Μ.Ο.Ε2” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 2ου Ε.Π. στο ειδικό μάθημα Γραμμικό Σχέδιο.
2ο βήμα
Στη συνέχεια υπολογίζεται ο μέσος όρος των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. στα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και στα δύο ειδικά μαθήματα για το 4ο Ε.Π..
Β = M.O. M1’+M.O. M2’+M.O. M3’+M.O. M4’+ Μ.Ο. Ε1’+ Μ.Ο. Ε2’ 6
όπου “Μ.Ο.Μ1’” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 4ου Ε.Π. στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,
“Μ.Ο.Μ2’” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 4ου Ε.Π. στο μάθημα Μαθηματικά,
“Μ.Ο.Μ3’” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 4ου Ε.Π. στο μάθημα Πληροφορική,
“Μ.Ο.Μ4’” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 4ου Ε.Π. στο μάθημα Οικονομία.
“Μ.Ο.Ε1’” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 4ου Ε.Π. στο ειδικό μάθημα Ελεύθερο Σχέδιο,
“Μ.Ο.Ε2’” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 4ου Ε.Π. στο ειδικό μάθημα Γραμμικό Σχέδιο.
3ο βήμα
Τέλος, επιλέγεται η μικρότερη τιμή εκ των Α (2ο Ε.Π.) και Β (4Ο Ε.Π.), η οποία και θα πολλαπλασιαστεί με τον συντελεστή της Ε.Β.Ε. που έχει οριστεί για το Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής ΠΑΔΑ. Το γινόμενο συνιστά την Ε.Β.Ε. του εν λόγω τμήματος για τους υποψηφίους των ημερήσιων και εσπερινών ΓΕ.Λ..
ΠΡΟΣΟΧΗ:
Ως προς το ειδικό μάθημα ή τα ειδικά μαθήματα ή τις πρακτικές δοκιμασίες είναι διαφορετικοί οι Μ.Ο. των βαθμολογικών επιδόσεων που λαμβάνονται υπόψη για την εξαγωγή α) της Ε.Β.Ε. ανά ειδικό μάθημα ή της Ε.Β.Ε. των πρακτικών δοκιμασιών της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης και β) της Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης.
Για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. ανά ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων του συνόλου των υποψηφίων, οι οποίοι μπορούν από το επιστημονικό πεδίο ή τον τομέα που έχουν επιλέξει να διεκδικήσουν εισαγωγή σε ορισμένη σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και εξετάστηκαν στο οικείο ειδικό μάθημα ή τις πρακτικές δοκιμασίες, χωρίς να διαχωρίζονται οι υποψήφιοι με βάση το επιστημονικό πεδίο, τον τομέα ή την κατηγορία λυκείου (ΓΕ.Λ.) ή ΕΠΑ.Λ.) από το οποίο προέρχονται. Αντιθέτως, για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων ανά ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες των υποψηφίων ενός επιστημονικού πεδίου, ήτοι του επιστημονικού πεδίου, το οποίο παρουσιάζει τον μικρότερο μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων συνολικά στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα (τα τέσσερα μαθήματα του επιστημονικού πεδίου και το ειδικό μάθημα ή τα ειδικά μαθήματα ή τις πρακτικές δοκιμασίες).
Σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα (1) ειδικό μάθημα με δυνατότητα επιλογής των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων και οι οποίες είναι προσβάσιμες από:
i) ένα (1) επιστημονικό πεδίο, η Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης διαμορφώνεται ενιαία για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ. από τον μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, καθώς και στο ειδικό μάθημα επιλογής.
Για τον υπολογισμό του μέσου όρου των βαθμολογικών επιδόσεων σε κάθε ένα (1) από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα λαμβάνονται υπόψη οι βαθμολογίες του συνόλου των υποψηφίων του επιστημονικού πεδίου, στο οποίο εντάσσεται η οικεία σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, με την επιφύλαξη της περ. β ́ της παρ. 1 του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013.
Ως προς το ειδικό μάθημα επιλογής για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων στα ειδικά μαθήματα επιλογής, των υποψηφίων του Επιστημονικού Πεδίου, στο οποίο εντάσσεται η οικεία σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση.
Παράδειγμα: Εισαγωγή στο Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών Παν. Πειραιά
Για παράδειγμα, για τους υποψηφίους ΓΕ.Λ., η Ε.Β.Ε. του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών Παν. Πειραιά, το οποίο είναι προσβάσιμο από το 1ο Ε.Π. και το 4ο Ε.Π., θα διαμορφωθεί ενιαία για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ. από τον μικρότερο μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων στα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και στο ειδικό μάθημα επιλογής (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά ή Ιταλικά) του 1ου Ε.Π. και του 4ου Ε.Π., ως εξής:
1ο βήμα:
Αρχικά υπολογίζεται ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 1ου Ε.Π. ξεχωριστά για κάθε ένα από τα ειδικά μαθήματα: Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά και Ιταλικά και στη συνέχεια επιλέγεται εξ αυτών η μικρότερη τιμή (Μ.Ο.Ε1).
2ο βήμα:
Στη συνέχεια υπολογίζεται ο μέσος όρος των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. στα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και στο ειδικό μάθημα (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά ή Ιταλικά) για το 1ο Ε.Π..
Α = M.O. M1 + M.O. M2 + M.O. M3 + M.O. M4 + Μ.Ο. Ε1
όπου “Μ.Ο.Μ1” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και
εσπερινών ΓΕ.Λ. του 1ου Ε.Π. στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,
“Μ.Ο.Μ2” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και
εσπερινών ΓΕ.Λ. του 1ου Ε.Π. στο μάθημα Αρχαία Ελληνικά,
“Μ.Ο.Μ3” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και
εσπερινών ΓΕ.Λ. του 1ου Ε.Π. στο μάθημα Ιστορία,
“Μ.Ο.Μ4” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 1ου Ε.Π. στο μάθημα Κοινωνιολογία,
“Μ.Ο.Ε1” είναι ο μικρότερος μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 1ου Ε.Π. στα ειδικά μαθήματα: Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά και Ιταλικά.
3ο βήμα:
Κατόπιν υπολογίζεται ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 4ου Ε.Π. ξεχωριστά για κάθε ένα από τα ειδικά μαθήματα: Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά και Ιταλικά και στη συνέχεια επιλέγεται εξ αυτών η μικρότερη τιμή (Μ.Ο.Ε1’).
4ο βήμα:
Στη συνέχεια υπολογίζεται ο μέσος όρος των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. στα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και στο ειδικό μάθημα (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά ή Ιταλικά) για το 4ο Ε.Π..
Β = M.O. M1’ + M.O. M2’ + M.O. M3’ + M.O. M4’ + Μ.Ο. Ε1’
όπου “Μ.Ο.Μ1’” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και
εσπερινών ΓΕ.Λ. του 4ου Ε.Π. στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,
“Μ.Ο.Μ2’” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και
εσπερινών ΓΕ.Λ. του 4ου Ε.Π. στο μάθημα Μαθηματικά,
“Μ.Ο.Μ3’” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και
εσπερινών ΓΕ.Λ. του 4ου Ε.Π. στο μάθημα Πληροφορική,
“Μ.Ο.Μ4’” είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και
εσπερινών ΓΕ.Λ. του 4ου Ε.Π. στο μάθημα Οικονομία,.
“Μ.Ο.Ε1’” είναι ο μικρότερος μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων
ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 4ου Ε.Π. στα ειδικά μαθήματα: Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά και Ιταλικά.
5ο βήμα:
Τέλος, επιλέγεται η μικρότερη τιμή εκ των Α (1ο Ε.Π.) και Β (4Ο Ε.Π.), η οποία και θα πολλαπλασιαστεί με τον συντελεστή της Ε.Β.Ε. που έχει οριστεί για το τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών Παν. Πειραιά. Το γινόμενο συνιστά την Ε.Β.Ε. του εν λόγω τμήματος για τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ..
ΠΡΟΣΟΧΗ:
Ως προς το ειδικό μάθημα επιλογής είναι πιθανόν να διαφοροποιείται το ειδικό μάθημα επιλογής (και συναφώς οι μέσοι όροι των βαθμολογικών επιδόσεων), το οποίο διαμορφώνει την Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος επιλογής, από το ειδικό μάθημα επιλογής, το οποίο συνδιαμορφώνει την Ε.Β.Ε. της οικείας σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης. Όπως σημειώθηκε ήδη, για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος επιλογής λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων στα ειδικά μαθήματα επιλογής του συνόλου των υποψηφίων, οι οποίοι μπορούν από το επιστημονικό πεδίο ή τον τομέα που έχουν επιλέξει να διεκδικήσουν εισαγωγή σε ορισμένη σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και εξετάστηκαν στα οικεία ειδικά μαθήματα επιλογής, χωρίς να διαχωρίζονται οι υποψήφιοι με βάση το επιστημονικό πεδίο, τον τομέα ή την κατηγορία λυκείου (ΓΕ.Λ.) ή ΕΠΑ.Λ.) από το οποίο προέρχονται.
Αντιθέτως, για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ενός επιστημονικού πεδίου σε ένα (1) από τα ειδικά μαθήματα επιλογής. Ενδέχεται, δε, αυτό να είναι διαφορετικό από το ειδικό μάθημα, το οποίο αξιοποιήθηκε για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος επιλογής της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης. Συγκεκριμένα λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων στο ειδικό μάθημα επιλογής των υποψηφίων του επιστημονικού πεδίου, το οποίο παρουσιάζει τον μικρότερο μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων συνολικά στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα (τα τέσσερα μαθήματα του επιστημονικού πεδίου και ένα ειδικό μάθημα επιλογής).
ββγ) Σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε δύο (2) ειδικά μαθήματα με δυνατότητα επιλογής των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων και οι οποίες είναι προσβάσιμες από:
i) ένα (1) επιστημονικό πεδίο, η Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης διαμορφώνεται από τον μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, καθώς και στα δύο (2) ειδικά μαθήματα επιλογής.
Για τον υπολογισμό του μέσου όρου των βαθμολογικών επιδόσεων σε κάθε ένα (1) από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα λαμβάνονται υπόψη οι βαθμολογικές επιδόσεις του συνόλου των υποψηφίων του επιστημονικού πεδίου, στο οποίο εντάσσεται η οικεία σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, με την επιφύλαξη της περ. β ́ της παρ. 1 του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013.
Ως προς τα ειδικά μαθήματα επιλογής λαμβάνονται υπόψη οι δύο (2) μικρότεροι μέσοι όροι των βαθμολογικών επιδόσεων στα ειδικά μαθήματα επιλογής των υποψηφίων του επιστημονικού πεδίου, με την επιφύλαξη της περ. β ́ της παρ. 1 του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013.
Επίτευξη της ΕΒΕ
α) Επίτευξη της Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης:
αα) Επίτευξη της Ε.Β.Ε. σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες: ααα) δεν προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες ή
ααβ) προϋποθέτει την εξέταση σε ορισμένο ειδικό μάθημα ή ορισμένα ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες:
Για τη διαπίστωση της επίτευξης της Ε.Β.Ε., συγκρίνεται η ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση Ε.Β.Ε. με τον μέσο όρο των βαθμολογικών επιδόσεων του υποψηφίου στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη κατά το στάδιο αυτό οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων.
αβ) Επίτευξη της Ε.Β.Ε. σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα (1) ή δύο (2) ειδικά μαθήματα με δυνατότητα επιλογής των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων:
Για τη διαπίστωση της επίτευξης της Ε.Β.Ε., συγκρίνεται η ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση Ε.Β.Ε. με τον μέσο όρο των βαθμολογικών επιδόσεων του υποψηφίου στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη κατά το στάδιο αυτό οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων. Εάν ο υποψήφιος έχει εξεταστεί σε διαφορετικό ειδικό μάθημα ή ειδικά μαθήματα επιλογής από εκείνο ή εκείνα που αξιοποιήθηκαν για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης συγκρίνονται η Ε.Β.Ε. με τον μέσο όρο της βαθμολογικής επίδοσης του υποψηφίου στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και το ειδικό μάθημα ή τα ειδικά μαθήματα επιλογής, στα οποία εξετάστηκε. Σε περίπτωση που ο υποψήφιος έχει εξεταστεί κατ’ επιλογήν του σε περισσότερα ειδικά μαθήματα από όσα απαιτείται για την εισαγωγή σε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, για τη σύγκριση της βαθμολογικής του επίδοσης με την Ε.Β.Ε. της οικείας σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης λαμβάνονται υπόψη η υψηλότερη βαθμολογική του επίδοση ή οι υψηλότερες βαθμολογικές του επιδόσεις στα ειδικά μαθήματα επιλογής, στα οποία εξετάστηκε.
β) Επίτευξη της Ε.Β.Ε. των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση:
βα) Επίτευξη της Ε.Β.Ε. των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών για τις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ορισμένο ειδικό μάθημα ή ορισμένα ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες:
Για τη διαπίστωση της επίτευξης της Ε.Β.Ε. για κάθε ειδικό μάθημα ή της Ε.Β.Ε. των πρακτικών δοκιμασιών ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, συγκρίνεται η Ε.Β.Ε. με την βαθμολογική επίδοση του υποψηφίου ανά ειδικό μάθημα, καθώς και στις πρακτικές δοκιμασίες, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο συντελεστής βαρύτητας του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών.
ββ) Επίτευξη της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος επιλογής για τις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα (1) ειδικό μάθημα με δυνατότητα επιλογής των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων:
Για τη διαπίστωση της επίτευξης της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος επιλογής ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, συγκρίνεται η Ε.Β.Ε. με την βαθμολογική επίδοση του υποψηφίου στο ειδικό μάθημα επιλογής, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο συντελεστής βαρύτητας του ειδικού μαθήματος.
Εάν ο υποψήφιος εξεταστεί σε διαφορετικό ειδικό μάθημα επιλογής από εκείνο, του οποίου ο μέσος όρος βαθμολογικής επίδοσης αξιοποιήθηκε για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος επιλογής, η ανωτέρω Ε.Β.Ε. συγκρίνεται με τη βαθμολογική επίδοση του υποψηφίου στο ειδικό μάθημα επιλογής, στο οποίο εξετάστηκε. Σε περίπτωση που ο υποψήφιος έχει εξεταστεί κατ’ επιλογήν του σε περισσότερα ειδικά μαθήματα από όσα απαιτείται, για τη σύγκριση της βαθμολογικής του επίδοσης με την Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος επιλογής, λαμβάνεται υπόψη η υψηλότερη βαθμολογική του επίδοση στα ειδικά μαθήματα, στα οποία εξετάστηκε.
βγ) Επίτευξη της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος για τις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε δύο (2) ειδικά μαθήματα με δυνατότητα επιλογής των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων:
Για τη διαπίστωση της επίτευξης της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος επιλογής ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, συγκρίνεται η Ε.Β.Ε. με τις βαθμολογικές επιδόσεις του υποψηφίου στα δύο (2) ειδικά μαθήματα επιλογής, στα οποία εξετάστηκε. Εάν ο υποψήφιος έχει εξεταστεί κατ’ επιλογήν του σε περισσότερα ειδικά μαθήματα από όσα απαιτείται, για τη σύγκριση των βαθμολογικών του επιδόσεων με την Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος επιλογής λαμβάνονται υπόψη οι υψηλότερες βαθμολογικές του επιδόσεις στα ειδικά μαθήματα, στα οποία εξετάστηκε.
γ) Προτεραιότητα κατά τον έλεγχο επίτευξης των Ε.Β.Ε. των περ. α ́ και β ́:
Για τη διαπίστωση της δυνατότητας εισαγωγής στις σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες, εξετάζεται πρώτα η επίτευξη της Ε.Β.Ε. ανά ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες της οικείας σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης και έπειτα η επίτευξη της Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης.
Παραδείγματα
Για ευκολία χρησιμοποιούνται οι συντομογραφίες Ε.Β.Ε.=Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, Μ.Ο.= Μέσος Όρος, Ε.Μ.= ειδικό μάθημα, Π.Δ.= πρακτικές δοκιμασίες (τα 3 αγωνίσματα για ΤΕΦΑΑ), Ε.Π.= επιστημονικό πεδίο.
1. Για τμήμα χωρίς ειδικό μάθημα:
Αρχικά υπολογίζεται ο Μ.Ο. των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων σε κάθε ένα από τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του επιστημονικού πεδίου, στο οποίο ανήκει το τμήμα. Στη συνέχεια υπολογίζεται ο Μ.Ο. των Μ.Ο. των τεσσάρων(4 ) μαθημάτων του συγκεκριμένου Ε.Π.. Συγκεκριμένα, έστω ότι ο Μ.Ο. των Μ.Ο. των 4 μαθημάτων είναι ο βαθμός 10 και έχει οριστεί ως συντελεστής Ε.Β.Ε. το “0,8” άρα η Ε.Β.Ε. του τμήματος είναι 10Χ0,8=8.
Όποιος συγκεντρώσει στα 4 μαθήματα που έχει εξεταστεί Μ.Ο. από 8 και πάνω, μπορεί να είναι υποψήφιος για αυτό το τμήμα.
Αν το τμήμα αυτό εντάσσεται σε περισσότερα επιστημονικά πεδία, τότε για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. του τμήματος αυτού λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος Μ.Ο. των Μ.Ο. των βαθμολογιών των επιστημονικών πεδίων, στα οποία εντάσσεται το συγκεκριμένο τμήμα, κάτι που είναι ευνοϊκό για τους υποψηφίους.
Συγκεκριμένα, αν ένα τμήμα ανήκει σε 4 επιστημονικά πεδία και ο Μ.Ο. των Μ.Ο. των βαθμολογιών για κάθε ένα είναι: Πρώτο (1ο) Ε.Π.: 8, Δεύτερο (2ο ) Ε.Π.: 9, Τρίτο (3ο) Ε.Π.: 9,5 και Τέταρτο (4ο) Ε.Π.: 10, στην περίπτωση αυτή για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. του συγκεκριμένου τμήματος λαμβάνεται υπόψη ο Μ.Ο. των Μ.Ο. του 1ου Ε.Π. και αυτός στη συνέχεια θα πολλαπλασιαστεί με τον συντελεστή της Ε.Β.Ε. του τμήματος.
2. Για τμήμα, η εισαγωγή στο οποίο απαιτεί την εξέταση σε 1 Ειδικό Μάθημα:
θα υπολογιστεί πρώτα η Ε.Β.Ε. του Ε.Μ. και μετά η Ε.Β.Ε. του τμήματος, λαμβάνοντας υπόψη 5 μαθήματα, δηλαδή τα 4 μαθήματα του Ε.Π. καθώς και το 1 Ε.Μ..
Έστω ότι ο Μ.Ο. των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στο Ε.Μ. είναι ο βαθμός 12 και έχει οριστεί συντελεστής Ε.Β.Ε. του Ε.Μ. το 1. Άρα η Ε.Β.Ε. του Ε.Μ. είναι 12Χ1=12. Για να είναι κάποιος υποψήφιος για το συγκεκριμένο τμήμα θα πρέπει να έχει βαθμό στο Ε.Μ. από 12 και πάνω.
ΠΡΟΣΟΧΗ εκτός από την επίτευξη της Ε.Β.Ε. του Ε.Μ. απαιτείται παράλληλα και η επίτευξη της Ε.Β.Ε. του τμήματος, όπως περιγράφεται στο παράδειγμα 1. Όμως για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. του τμήματος θα υπολογιστούν 5 βαθμοί, δηλαδή οι βαθμοί στα τέσσερα (4) μαθήματα του Ε.Π. και ο βαθμός στο συγκεκριμένο Ε.Μ. που απαιτείται για αυτό το τμήμα.
Αν για αυτό το τμήμα ο υποψήφιος μπορούσε να επιλέξει 1 Ε.Μ. από περισσότερα Ε.Μ., τότε για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. του Ε.Μ. λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος Μ.Ο. των βαθμών σε όλα τα εξετασθέντα για το τμήμα Ε.Μ., κάτι που είναι ευνοϊκό για τους υποψηφίους.
Συγκεκριμένα, αν το τμήμα απαιτεί την επιλογή ενός ειδικού μαθήματος από τα 4 ειδικά μαθήματα (Αγγλικά , Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά) τότε για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. του Ε.Μ. λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος Μ.Ο .των βαθμολογιών στα τέσσερα αυτά Ε.Μ..
3. Για τμήμα, η εισαγωγή στο οποίο απαιτεί την εξέταση σε 2 Ειδικά Μαθήματα (ΕΜα και ΕΜβ):
Αρχικά θα υπολογιστεί η Ε.Β.Ε. για το κάθε Ε.Μ. χωριστά. Στη συνέχεια θα υπολογιστεί η Ε.Β.Ε. του τμήματος, συνυπολογίζοντας 6 μαθήματα δηλαδή τα 4 Μαθήματα του Ε.Π. καθώς και τα 2 Ε.Μ..
Α. Έστω ότι ο Μ.Ο. όλων των υποψηφίων στο ΕΜα είναι ο βαθμός 12 και έχει οριστεί ως συντελεστής Ε.Β.Ε. του ΕΜα το “1”. Άρα η Ε.Β.Ε. του ΕΜα είναι 12Χ1=12. Όποιος έχει βαθμό στο ΕΜα από 12 και πάνω, μπορεί να είναι υποψήφιος για αυτό το τμήμα.
Β. Έστω ότι ο Μ.Ο. όλων των υποψηφίων στο ΕΜβ είναι ο βαθμός 11 και έχει οριστεί συντελεστής Ε.Β.Ε. του ΕΜβ το “0,9” . Άρα η ΕΒΕ του ΕΜβ είναι 11Χ0,9=9,9.
Για να είναι κάποιος υποψήφιος στο συγκεκριμένο τμήμα θα πρέπει να έχει βαθμό στο ΕΜα από 12 και πάνω και επίσης στο ΕΜβ από 9,9 και πάνω.
Επομένως στην περίπτωση που απαιτούνται 2ΕΜ (ΕΜα και ΕΜβ) ο υποψήφιος θα πρέπει να έχει επιτύχει την Ε.Β.Ε. και των δύο Ε.Μ..
ΠΡΟΣΟΧΗ εκτός από την επίτευξη της Ε.Β.Ε. των Ε.Μ. απαιτείται παράλληλα και η επίτευξη της Ε.Β.Ε. του τμήματος, όπως περιγράφεται στο παράδειγμα 1. Όμως για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. του τμήματος θα συνυπολογιστούν 6 βαθμοί, δηλαδή οι βαθμοί στα 4 μαθήματα του Ε.Π. και οι βαθμοί στα 2 συγκεκριμένα Ε.Μ. που απαιτούνται για αυτό το τμήμα.
4. Για τα ΤΕΦΑΑ, η εισαγωγή στα οποία απαιτεί την εξέταση σε Πρακτικές Δοκιμασίες:
Αρχικά θα υπολογιστεί η Ε.Β.Ε. των Π.Δ. και μετά η Ε.Β.Ε. του τμήματος, λαμβάνοντας υπόψη τους βαθμούς των 4 μαθημάτων του Ε.Π. καθώς και τον βαθμό των Π.Δ..
Έστω ότι ο Μ.Ο. όλων των υποψηφίων στις Π.Δ. είναι ο βαθμός 9 και έχει οριστεί ως συντελεστής Ε.Β.Ε. των Π.Δ. το ” 0,9″, άρα η Ε.Β.Ε. των Π.Δ. είναι 9Χ0,9= 8,1. Όποιος έχει βαθμό στις Π.Δ. από 8,1 και πάνω, μπορεί να είναι υποψήφιος για αυτό το τμήμα. Διευκρινίζεται ότι ο βαθμός των Π.Δ. υπολογίζεται από τον Μ.Ο. των επιδόσεων στα 3 αγωνίσματα.
Προσοχή εκτός από την επίτευξη της Ε.Β.Ε. των Π.Δ. απαιτείται παράλληλα και η επίτευξη της Ε.Β.Ε. του τμήματος, όπως περιγράφεται στο παράδειγμα 1. Όμως για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. του τμήματος θα υπολογιστούν 5 βαθμοί, δηλαδή οι βαθμοί στα 4 μαθήματα του Ε.Π. και ο βαθμός στις Π.Δ..
Πώς θα υπολογιστούν τα μόρια εισαγωγής
α) Υπολογισμός των μορίων εισαγωγής των υποψηφίων που εξετάζονται μόνο στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του επιστημονικού τους πεδίου:
Ο συνολικός αριθμός των μορίων των υποψηφίων προκύπτει από τη βαθμολογική τους επίδοση στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και τους οικείους συντελεστές βαρύτητας.
β) Υπολογισμός των μορίων εισαγωγής των υποψηφίων που εξετάζονται στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του επιστημονικού τους πεδίου και σε ειδικό μάθημα ή ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες
Για τον υπολογισμό του συνολικού αριθμού μορίων των υποψηφίων προστίθεται στον αριθμό των μορίων που προκύπτουν από τη βαθμολογική επίδοση στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και τους οικείους συντελεστές βαρύτητας ο αριθμός μορίων που προκύπτει από το γινόμενο του βαθμού του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή των πρακτικών δοκιμασιών με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας.
Για τις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2021, οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο, έχουν καθοριστεί με την αριθμ. Φ.251/112720/Α5/2020 (Β’ 3821) Υ.Α. και οι συντελεστές βαρύτητας ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών με το άρθρο 2 της αριθμ.Φ.251/25089/Α5/2020 (Β ́ 643) ΥΑ. Οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων αφορούν μόνο στον τρόπο υπολογισμού του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και όχι στον καθορισμό των ΕΒΕ.