Ολοήμερο σχολείο: Το αναβαθμισμένο πρόγραμμα για το 2022-23

«Έκλεισε» ο κατάλογος των δημόσιων νηπιαγωγείων και δημοτικών που θα εφαρμόσουν πιλοτικά κατά το σχολικό έτος 2022-23 το νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου μέχρι τις 5.30 το απόγευμα, αντί 4 μ.μ., μέχρι σήμερα

«Έκλεισε» ο κατάλογος των δημόσιων νηπιαγωγείων και δημοτικών που θα εφαρμόσουν πιλοτικά κατά το σχολικό έτος 2022-23 το νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου μέχρι τις 5.30 το απόγευμα, αντί 4 μ.μ., μέχρι σήμερα.

Χθες, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τη λίστα των σχολείων, προσθέτοντας ότι οι γονείς θα ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες σχετικά με την εγγραφή των παιδιών στο διευρυμένο ολοήμερο τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου και πριν από την έναρξη των μαθημάτων, από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων. Η πρόσβαση όλων των μαθητών στο διευρυμένο ολοήμερο είναι ελεύθερη, χωρίς κανένα κριτήριο συμμετοχής.

Ως προς την επιλογή των σχολικών μονάδων ελήφθησαν υπόψη κριτήρια όπως το μαθητικό δυναμικό του σχολείου, ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν ήδη σε ολοήμερο και ο αριθμός των λειτουργούντων ολοήμερων τμημάτων. Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί περίπου στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, δηλαδή σε σχεδόν 5.000 τμήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και περιφέρεια.

Συγκεκριμένα, το υποχρεωτικό πρόγραμμα θα ολοκληρώνεται στη 1.15 μ.μ. Το νέο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου θα αναπτύσσεται σε τρεις ζώνες. Στην πρώτη (από 1.20 μ.μ. έως 2 μ.μ.) οι μαθητές θα γευματίζουν. Στη δεύτερη (2.10 μ.μ. έως 3.50 μ.μ. με δεκάλεπτο διάλειμμα) θα μελετούν και θα προετοιμάζονται για την επόμενη ημέρα. Η τρίτη ζώνη (3.55 μ.μ. έως 5.30 μ.μ.) τιτλοφορείται «σχολικοί μαθητικοί όμιλοι» και περιλαμβάνει πληθώρα αντικειμένων. Το ολοήμερο πρόγραμμα στα νηπιαγωγεία θα ξεκινάει στη 1 μ.μ. και θα περιλαμβάνει το γεύμα, μία ώρα για ξεκούραση των παιδιών, ενασχόληση με δραστηριότητες και παιχνίδι. Οι γονείς μπορούν να πάρουν το παιδί, αντί για τις 5.30 μ.μ., στις 4 μ.μ.

Σύμφωνα με το υπουργείο, «ο στόχος του διευρυμένου δωρεάν παιδαγωγικού προγράμματος είναι διττός. Αφενός, η ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης για τα παιδιά μέσω επιπλέον χρόνου για μάθηση, μελέτη και παιχνίδι στο σχολείο, καθώς και δραστηριοτήτων όπως εκπαιδευτική ρομποτική, πειράματα, ρητορική τέχνη, ασφαλής και δημιουργική πλοήγηση στο Διαδίκτυο, αθλητισμός, τέχνες κ.ά. Δεύτερος στόχος είναι η υποστήριξη της οικογένειας, με προσέγγιση του σχολικού με το εργασιακό ωράριο των γονέων και περισσότερο ελεύθερο, δημιουργικό χρόνο στο σπίτι, εφόσον η μελέτη θα ολοκληρώνεται στο σχολείο.

 

http://www.edu4u.gr/Comments.aspx?qId=133382

Απάντηση