Συναισθήματα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών

Ένα εργαλείο στα χέρια του σύγχρονου εκπαιδευτικού

Τα μαθηματικά , παρότι αποτελούν έναν θεμελιώδη κλάδο της επιστήμης, πάντα θα εγείρουν ποικιλία συναισθημάτων προς τους μαθητές . Αρκετοί μαθητές αισθάνονται ενθουσιασμένοι όταν κατανοούν ένα θεώρημα ή καταφέρνουν να λύσουν από μια απλή άσκηση άλγεβρας μέχρι ένα πρόβλημα στη γεωμετρία, ενώ άλλοι νιώθουν απογοητευμένοι ή ανασφαλείς όταν αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά τη διάρκεια της άσκησης μιας άσκησης. Η αίσθηση της πίεσης είναι συχνό φαινόμενο στα μαθηματικά, ειδικότερα σε περιόδους εξετάσεων αλλά και κατά τη διάρκεια καθημερινών αξιολογήσεων. Οι μαθητές συνήθως νιώθουν άγχος και ανησυχία για τη σχολική τους επίδοση.

Τα συναισθήματα που συνδέονται με τα μαθηματικάμπορούν να καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα, από τον ενθουσιασμό και την αυτοπεποίθηση έως το άγχος και τον φόβο της αποτυχίας . Οι μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στα μαθηματικά μπορούν να αναπτύξουν αρνητικά συναισθήματα, που με τη σειρά τους μπορούν να επηρεάσουν την προσπάθειά τους και την απόδοσή τους. Επιπλέον η αυτοπεποίθηση και η πίστη των μαθητών στις ικανότητές τους , αποτελούν σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση. Οι μαθητές που αισθάνονται ασφαλείς και έχουν λάβει υποστήριξη, έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να αναζητήσουν βοήθεια όταν χρειάζονται και να επιδείξουν ανθεκτικότητα στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών προκλήσεων.

Οι μαθητές που αντιμετωπίζουν θετικά συναισθήματα αναφορικά με τα μαθηματικά, είναι πιθανότερο να ενδιαφερθούν για το μάθημα , να εμπλακούν ενεργά στη μάθηση και να επιδείξουν βελτιωμένη απόδοση. Από την άλλη πλευρά, οι αρνητικές συναισθηματικές εμπειρίες μπορούν να εμποδίσουν την εκμάθηση και να προκαλέσουν μια άσχημη απόδοση στα μαθηματικά.

Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι ευαισθητοποιημένοι απέναντι στα συναισθήματα των μαθητών τους και να προκαλούν ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει τη θετική συναισθηματική εμπειρία. Η επικοινωνία με τους μαθητέςσε πλαίσιο σεβασμού, ανεκτικότητας και κατανόησης μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία ενός ανοιχτού διαλόγου και στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν τους μαθητές.

Η δημιουργία ενός ανοιχτού και υποστηρικτικού περιβάλλοντος στην τάξη μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να αισθάνονται πιο άνετα και ασφαλείς να εκφράσουν τα συναισθήματά τους. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργήσουν ένα κλίμα όπου οι μαθητές νιώθουν ελεύθεροι να κάνουν ερωτήσεις, να μοιράζονται τις ανησυχίες τους και να εργάζονται μαζί για την επίλυση προβλημάτων.

Επιπλέον, η συνεργασία μεταξύ των μαθητών μπορεί να υποστηρίξει την αλληλοϋποστήριξη και την αμοιβαία κατανόηση. Οι μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες μπορούν να αισθάνονται πιο άνετα να ζητήσουν από τους συμμαθητές τους, ενώ οι πιο ικανοί μαθητές μπορούν να αναδειχθούν ως υποστηρικτές και να ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση των υπολοίπων.

Η τεχνολογία μπορεί να αποτελέσει έναν ισχυρό σύμμαχο στην αντιμετώπιση των συναισθημάτων των μαθητών με τα σχετικά μαθηματικά . Υπάρχουν διάφοροι τρόποι χρήσης της τεχνολογίας που μπορούν να ενθαρρύνουν τη θετική συναισθηματική αντίδραση και να υποστηρίξουν την αυτοεκτίμηση των μαθητών στα μαθηματικά:

Υπάρχουν πολλά εκπαιδευτικά παιχνίδια και εφαρμογές που σχεδιάζονται ειδικά για την εκμάθηση των μαθηματικών με τρόπο διασκεδαστικό και διαδραστικό. Αυτά τα παιχνίδια να βοηθήσουν τους μαθητές να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους στα μαθηματικά ενώ παράλληλα ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους.

Εκτός αυτού, η χρήση διαδραστικών εφαρμογών δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να ερευνήσουν μαθηματικά θέματα με τον δικό τους ρυθμό και στυλ. Αυτή η εξατομικευμένη του μαθήματος είναι ικανή να προσεγγίσει την αυτοπεποίθηση και το ενδιαφέρον των μαθητών.

Γενικά, η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στη διαδικασία της διδασκαλίας των μαθηματικών ανοίγει νέους ορίζοντες για την εκπαιδευτική διαδικασία. Μέσα από τη χρήση τεχνολογίας, οι μαθητές καλύπτουν τη χαρά της μάθησης και ενθαρρύνονται να αναπτύξουν τις ικανότητές τους στα μαθηματικά με ενθουσιασμό και αυτοπεποίθηση και ο εκπαιδευτικός αποκτά έναν ικανό και αξιόπιστο σύμμαχο.

MSc, MEd, Υποψήφιος Διδάκτωρ Τμήματος Πληροφορικής ΠΑΠΕΙ, Μαθηματικός

πηγή: https://www.alfavita.gr/

Απάντηση