Κονδύλι 4.199.186,84 € για την ίδρυση Κέντρων Καινοτομίας στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης

Σε κάθε Κέντρο Καινοτομίας θα συσταθεί Παιδαγωγική Ομάδα (Π.Ο.) τριών (3) εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με διδακτική υπηρεσία οκτώ (8) τουλάχιστον ετών

Κονδύλι ύψους 4.199.186,84 € για την ίδρυση Κέντρων Καινοτομίας, επιπέδου τμήματος, στις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προβλέπει απόφαση του υπουργείου Παιδείας.

Τα περιφερειακά αυτά κέντρα, θα συνεπικουρούνται από μια κεντρική υποδομή υποστήριξης και παροχής εκπαιδευτικού περιεχομένου και άλλων υπηρεσιών, η οποία θα τα υποστηρίζει και θα τα τροφοδοτεί με εκπαιδευτικό υλικό, υποστηρικτικό υλικό, υπηρεσίες εκπαίδευσης, κτλ., προκειμένου να δημιουργηθεί ένα οικοσύστημα γνώσης, προσβάσιμο σε μεγαλύτερο πλήθος σχολικών μονάδων ανά την επικράτεια.

Τα Κέντρα Καινοτομίας, θα είναι ειδικά κατασκευασμένα, υψηλής ποιότητας περιβάλλοντα μάθησης STEM, πράσινης ανάπτυξης και γενικότερα προώθησης της καινοτομίας.

Κάθε εργαστήριο θα σχεδιαστεί για να υποστηρίζει περαιτέρω πολλά θέματα και ενότητες του προγράμματος σπουδών, ώστε να ανταποκρίνεται στις εκπαιδευτικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντα κάθε κοινότητας.

Τα Κέντρα Καινοτομίας θα επισκέπτονται σχολεία από την περιφέρεια, με βάση συγκεκριμένο προγραμματισμό, ώστε οι μαθητές να αξιοποιούν τις υποδομές, να εισάγονται στις νέες τεχνολογίες, να διαμορφώνουν άποψη και να κατευθύνουν το ενδιαφέρον τους.

Παιδαγωγική Ομάδα

Σε κάθε Κέντρο Καινοτομίας θα συσταθεί  Παιδαγωγική Ομάδα (Π.Ο.) τριών (3) εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με διδακτική υπηρεσία οκτώ (8) τουλάχιστον ετών, εκ των οποίων τα τέσσερα (4) τουλάχιστον έτη έχουν διανυθεί στην οικεία βαθμίδα εκπαίδευσης.

Οι εκπαιδευτικοί   αποσπώνται, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, με τετραετή θητεία για τη στελέχωση του Κέντρου.

Στο Κέντρο Καινοτομίας προΐσταται μέλος της  Παιδαγωγικής Ομάδας (Π.Ο.)

Ο Προϊστάμενος του Κέντρου ασκεί διοικητικά, επιστημονικά και παιδαγωγικά καθήκοντα, υπάγεται διοικητικά στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και εποπτεύεται ως προς την άσκηση του έργου του από τον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης.

Το “πλάνο”

Το “πλάνο” του υπουργείου Παιδείας προβλέπει:

A. Εκπαιδευτικά Προγράμματα:

Θα καταρτιστούν ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα κατάλληλα ανά ηλικιακή κατηγορία, τα οποία θα υποστηρίζουν και θα εμβαθύνουν σε θέματα αιχμής των αντίστοιχων προγραμμάτων σπουδών.

Για όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα θα δημιουργηθούν αναλυτικά σενάρια και εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία θα καλύπτουν την διδασκαλία του κάθε αντικειμένου, ενώ συγχρόνως θα δημιουργηθούν και εγχειρίδια για τους μαθητές, καθώς και για τους εκπαιδευτικούς.

Ενδεικτικές θεματικές, που θα καλύπτουν τα εν λόγω εκπαιδευτικά προγράμματα είναι:
Metaverse: Το “μετασύμπαν” είναι μια έννοια ενός διαδικτυακού, τρισδιάστατου σύμπαντος που συνδυάζει πολλούς διαφορετικούς εικονικούς χώρους. (Μετά-ανθρωπιστικές προοπτικές).

Εργαστήρια επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented/Mixed Reality School Labs).

Εικονική Πραγματικότητα και Ρομποτική για τη διδασκαλία STEM/STEAM.

Ψηφιακός Γραμματισμός (με έμφαση στην κριτική προσέγγιση/αξιολόγηση της πληροφορίας, διαχείριση της υπερπληροφόρησης, ηθική και δεοντολογία στον κυβερνοχώρο, κα).

Εφαρμοσμένη επιστήμη (Παράδειγμα: «Γνωρίζατε ότι οι πιλότοι πρέπει να χρησιμοποιούν μαθηματικά κάθε μέρα;» Χρήση scratch, Lego και εννοιών STEM για προσομοίωση της πτήσης).

SΤΕΜ & κοινωνικές προκλήσεις Αντιμετώπιση σημαντικών κοινωνικών προκλήσεων, όπως εξάντληση ενεργειακών πόρων, αντιμετώπιση κλιματικής αλλαγής (Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα δέντρα ως καύσιμο αεροπλάνων;), Βιοκαύσιμα, Ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες πηγές, (Χρήση Ρομποτικής, ψηφιακοί βοηθοί, Scratch, Python).

Εισαγωγή της Nobel Prize Physics ή γνώσης που παράγεται από την «καθαρή» έρευνα.

Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Παιχνίδια – Μεγάλα δεδομένα – Μηχανική Μάθηση.

Υλικοτεχνική – Τεχνολογική Υποδομή

Θα πραγματοποιηθεί προμήθεια και εγκατάσταση τεχνολογικού/δικτυακού εξοπλισμού (Hardware/Software), προκειμένου να γίνει εφικτή η εφαρμογή των εν λόγω ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα Κέντρα Καινοτομίας:

  • εξοπλισμού STEM: Ο Εξοπλισμός αυτός θα περιλαμβάνει (ενδεικτικά): υπολογιστές, projector, τηλεόραση, ρομποτικό βραχίονα, drones, τρισδιάστατους εκτυπωτές, κοινωνικά ρομπότ, μηχανήματα κοπής laser, κιτ ρομποτικής, κάσκες εικονικής πραγματικότητας, AR υλικολογισμικό, κ.α.
  • υποδομές εξυπηρετητών, προσωπικών υπολογιστών, δικτυακού και άλλου υλικού.

Διαμόρφωση Χώρων Κέντρων Καινοτομίας:

Θα πραγματοποιηθεί προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού γραφείου (π.χ. θρανία, τραπέζια, καρέκλες, ντουλάπες, κτλ), καθώς και λοιπές εργασίες συντήρησης/διαμόρφωσης αιθουσών.

Οι αίθουσες πέρα από τον βασικό εργαστηριακό ή άλλο σκοπό τους, θα πρέπει να διαθέτουν κατάλληλους αποθηκευτικούς χώρους/ ερμάρια για τη φύλαξη του εκπαιδευτικού υλικού διδασκαλίας και του σχετικού εξοπλισμού.

Στο αντικείμενο του έργου συμπεριλαμβάνεται η διαμόρφωση των Κέντρων Καινοτομίας (μαζί με την προμήθεια όλων των απαραίτητων υλικών), προκειμένου αυτά να καταστούν ασφαλή και πλήρως λειτουργικά, καθώς και η αποκατάσταση των χώρων τους μετά την ολοκλήρωση των απαραίτητων εργασιών υποδομής (ενδεικτικά, ηλεκτρολογικές/δικτυακές εργασίες, συντήρηση/αποκατάσταση ελαιοχρωματισμών, επισκευή πατωμάτων – τοποθέτηση διαχωριστικών πανέλων αλουμινίου με διπλό υαλοπίνακα ασφαλείας όπου απαιτείται, κλιματιστικά συστήματα όπου απαιτούνται, συστήματα ασφάλειας, κλπ.).

Ένας επιπλέον στόχος, είναι η διαμόρφωση κοινής ταυτότητας παρουσίας των ΚΚ, με ευχάριστο και παιγνιώδες περιβάλλον που θα προσελκύει τους επισκέπτες.

Επιμόρφωση

Θα υπάρξει επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και γενικότερα του δυναμικού που θα στελεχώσει τα Κέντρα Καινοτομίας, καθώς και τα λοιπά στελέχη εκπαίδευσης που θα συνδράμουν στη λειτουργία τους. Στόχος είναι να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, για να επιτελέσουν το έργο της διάχυσης της γνώσης τόσο τους άλλους εκπαιδευτικούς που θα επισκέπτονται τα Κέντρα Καινοτομίας όσο και στους μαθητές.

 

πηγή: https://www.esos.gr/

Απάντηση