Στη Βουλή φέρνουν Βουλευτές τα υπό ίδρυση Ωνάσεια Πρότυπα Σχολεία

“Πρωτοφανής και επικίνδυνη για την ανεξαρτησία της δημόσιας εκπαίδευσης η συμφωνία της Κυβέρνησης για Ωνάσεια σχολεία”

1. Προτίθεται έστω και τώρα να αποσύρει τους επικίνδυνους αυτούς σχεδιασμούς, που στόχο έχουν τη σταδιακή μετακύλιση των υποχρεώσεων του κράτους προς τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση σε ιδιώτες;

2. Γιατί η συνεργασία του Υπουργείου με το Ίδρυμα Ωνάση δεν περιορίζεται μόνο σε χορηγίες αλλά σχεδιάζεται να γίνει σε θέματα διοίκησης και επιλογής σχολικών προγραμμάτων για τα σχολεία;

3. Γιατί παρακάμπτεται το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής που είναι το καθ ́ ύλην αρμόδιο για τα εκπαιδευτικά προγράμματα σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία;

Στα παραπάνω ερωτήματα καλείται να απαντήσει ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης στη Βουλή, ύστερα από σχετική ερώτηση Βουλευτών του Κινήματος Δημοκρατίας (Μάλαμα Κυριακής, Αυλωνίτη Αλέξανδρου, Γιώτας Πούλου, Τζάκρη Θεοδώρας και Χρηστίδου Ραλλίας), σχετικά με την εξαγγελία μετατροπής 22 δημοσίων σχολείων σε Πρότυπα Ωνάσεια Σχολεία.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης των Βουλευτών

Η κυβέρνηση στο Υπουργικό Συμβούλιο της 23ης Δεκεμβρίου ανακοίνωσε νομοσχέδιο για την μετατροπή 22 δημοσίων σχολείων (11 γυμνάσια και 11 λύκεια) σε “Ωνάσεια” σχολεία. Με την επισήμανση ότι για τη λειτουργία τους θα συσταθεί Διοικούσα Επιτροπή με πλειοψηφία του Δημοσίου.

Από την πλευρά του το Ίδρυμα Ωνάση σε δική του ανακοίνωση κάνει λόγο για την μετατροπή σχολείων με πάνω από 6000 μαθητές σε “ευάλωτες περιοχές”, όπως αναφέρει, σε “Ωνάσεια”, όπου το κράτος θα συνεχίσει να πληρώνει για την λειτουργία τους, αλλά το Ίδρυμα Ωνάση θα πληρώσει για την αναβάθμιση των υποδομών τους, με αντάλλαγμα να εφαρμόσουν εκπαιδευτικές μεθόδους που το ίδιο θεωρεί “σύγχρονες”, “καινοτόμες” και με “δεξιότητες που απαιτεί ο 21ος αιώνας”.

Επειδή ούτε την επιλογή των δημόσιων σχολείων, ούτε των επιπλέον εκπαιδευτικών προγραμμάτων μπορεί και νομιμοποιείται να την κάνει οποιοσδήποτε άλλος φορέας πέρα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το Υπουργείο Παιδείας.

Επειδή η συνεργασία μεταξύ του δημοσίου και ενός ιδιωτικού φορέα για τη διοίκηση δημόσιων σχολείων εγείρει συνταγματικά ζητήματα.

Επειδή η διεθνής εμπειρία με τις ζώνες και τα σχολεία ΖΕΠ (ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας) σε χώρες όπως η Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία, δεν μας δίνουν παραδείγματα που ιδιωτικοί φορείς αποφασίζουν ή συναποφασίζουν για τόσο σημαντικά ζητήματα όπως τα εκπαιδευτικά προγράμματα, αλλά περιορίζονται σε στιγμιαίες χορηγίες.

Επειδή προκύπτουν ανησυχίες σχετικά με την ανεξαρτησία και την ισότητα στην εκπαίδευση, εφόσον ο ιδιωτικός φορέας έστω και ως μειοψηφικός στη σχεδιαζόμενη Διοικούσα Επιτροπή θα επηρεάζει άμεσα πολιτικές ή αποφάσεις που σχετίζονται με τη λειτουργία των σχολείων.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

1. Προτίθεται έστω και τώρα να αποσύρει τους επικίνδυνους αυτούς σχεδιασμούς, που στόχο έχουν τη σταδιακή μετακύλιση των υποχρεώσεων του κράτους προς τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση σε ιδιώτες;

2. Γιατί η συνεργασία του Υπουργείου με το Ίδρυμα Ωνάση δεν περιορίζεται μόνο σε χορηγίες αλλά σχεδιάζεται να γίνει σε θέματα διοίκησης και επιλογής σχολικών προγραμμάτων για τα σχολεία;

3. Γιατί παρακάμπτεται το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής που είναι το καθ ́ ύλην αρμόδιο για τα εκπαιδευτικά προγράμματα σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία;

Οι ερωτώντες βουλευτές

  • Μάλαμα Κυριακή
  • Αυλωνίτης Αλέξανδρος
  • Τζάκρη Θεοδώρα
  • Πούλου Γιώτα
  • Χρηστίδου Ραλλία

πηγή: https://www.esos.gr/

Απάντηση